العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 31-05-2010, 01:12 PM
titoo titoo غير متواجد حالياً

titoo is on a distinguished road
عمل رخصة مهنية

هل من الممكن اعمل رخصة مهنية مع العلم اننى معايا رخصة خاصة وأعمل فى عمل حكومى يعنى متأمن على ؟
قديم 31-05-2010, 01:18 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عمل رخصة مهنية

طب عاوز تعمل رخصه مهنيه ليه؟؟؟؟
لو انت عندك تاكسي بتاعك انت و عاوز تشتغل عليه مش محتاج رخصه مهنيه
و ممكن تركبه بالرخصه الخاصه عادي
انما لا يشترط انك تكون متأمن عليك او لاء لاستخراجها
انت حتستخرجها عادي جدا
و حتسلم الرخصه الخاصه اللي معاك للمرور
بس حتدفع تأمينات علي الرخصه كل سنه

حـازم خـضـر

قديم 31-05-2010, 01:51 PM
titoo titoo غير متواجد حالياً

titoo is on a distinguished road

انا عندى تاكس وعايز اركبة فعلاً بس اللى انا عرفة مش ينفع اركبة بالرخصة الخاصة عشان كدة عايز اطلع رخصة مهنية يعنى درجة ثالثة
قديم 31-05-2010, 02:22 PM
corsair
Guest

لما تروح تطلع الرخصة المهنية متجيبش سيرة انك معاك رخصة خاصة ويسلام بقا لو انتا طلعتها من مرور غير المرور اللي انتا مطلع منه الرخصة الخاصة يبقي تمام اوي بس لو حد سالك علي الرخصة الخاصة قولهم ضاعت مش لاقيها بس متطلعهاش اودمهم
قديم 31-05-2010, 03:14 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titoo مشاهدة المشاركة

انا عندى تاكس وعايز اركبة فعلاً بس اللى انا عرفة مش ينفع اركبة بالرخصة الخاصة عشان كدة عايز اطلع رخصة مهنية يعنى درجة ثالثة
لا طالما العربيه ملكك ممكن تسوقها بالرخصه الخاصه عادي و لو فيه سواق عليها لازم يبقي معاه رخصه درجه ثالثه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

لما تروح تطلع الرخصة المهنية متجيبش سيرة انك معاك رخصة خاصة ويسلام بقا لو انتا طلعتها من مرور غير المرور اللي انتا مطلع منه الرخصة الخاصة يبقي تمام اوي بس لو حد سالك علي الرخصة الخاصة قولهم ضاعت مش لاقيها بس متطلعهاش اودمهم
ما ينفعش يا كروسير ان حد يبقي معاه رخصتين مختلفتين
و لو اكتشفت اللعبه من خلال الكمبيوتر او الملفات حتبقي تزوير في اوراق رسميه و فيها تلات سنين سجن

حـازم خـضـر