العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 30-05-2010, 03:32 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي مشكلة فى لانسر 2010

ليست مشكلة واحدة ولكن ثلاث مشاكل وان بدت للبعض بسيطة :-
1 - دخول تراب للعدادات الجديدة من زرار التصفير كما بالصورة
والمشكلة ليست الان ولكن على المدى البعيد فهل هناك طريقة لمنع التراب او تنظيفة

2 - الطارة ( الدريكسيون ) بدأ يجرب وتحديدا ً مكان الكلاكس لانى مركب اطار من الجلد حول الطارة علشان الاريباج مينفعش ابطنها كلها بالجلد
لدرجة انى اقوم بتنظيفة كثيرا ً وارش علية ملمع تابلوة فهل للملمع تأثير من كثرة الاستخدام ؟
3 - الصاج ضعيف لدرجة انة عند الضغط علية من الجانب عند الشنطة من الخلف انبعج الصاج وعندما قمت بردة ظهر مكانة وشكلها وحش فهل ان تم عملة عالبارد يظهر ؟
قديم 30-05-2010, 04:30 PM
kassim1977 kassim1977 غير متواجد حالياً

kassim1977 will become famous soon enough
افتراضي رد: مشكلة فى لانسر 2010

نصيحه اخويه منك انا ان شاء الله كنت قررت اشتري لانسر 2010 بعد المقارنه مع الكيا 2010 الشكل الجديد
فهل استمر واشتري لانسر 2010 ولا اغير واجيب كيا ايه رايك
بعد تجربتك دي
قديم 30-05-2010, 05:33 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

ليست مشكلة واحدة ولكن ثلاث مشاكل وان بدت للبعض بسيطة :-
1 - دخول تراب للعدادات الجديدة من زرار التصفير كما بالصورة
والمشكلة ليست الان ولكن على المدى البعيد فهل هناك طريقة لمنع التراب او تنظيفة
المشكله دي في كله انا 2009 و عندي الموضوع ده بردو بس معرفشي 2007 فيها كدا ولا لا لكن دي مش مشكله يعني نفض
2 - الطارة ( الدريكسيون ) بدأ يجرب وتحديدا ً مكان الكلاكس لانى مركب اطار من الجلد حول الطارة علشان الاريباج مينفعش ابطنها كلها بالجلد
لدرجة انى اقوم بتنظيفة كثيرا ً وارش علية ملمع تابلوة فهل للملمع تأثير من كثرة الاستخدام ؟
ازاي بدء يجرب مش فاهم! انا الطاره عندي جلد بردو و فيها اير باج لكن مفيش اي حاجه زي ما هي و فعلا استخدام الاسبرايهات كتير مضره لان فيها مواد صناعيه و في ناس بتقول اني ادهن كل الجلد بفزلين بس انا مجربتهوش الحقيقه
3 - الصاج ضعيف لدرجة انة عند الضغط علية من الجانب عند الشنطة من الخلف انبعج الصاج وعندما قمت بردة ظهر مكانة وشكلها وحش فهل ان تم عملة عالبارد يظهر ؟
هو معروف ان صاح البومه ضعيف بس حضرتك اركن علي العضم بعد كدا مش الاماكن الي وراها فاضي
اخبكها من ورا هتلاقيها ردد مش محتاجه سمكري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kassim1977 مشاهدة المشاركة

نصيحه اخويه منك انا ان شاء الله كنت قررت اشتري لانسر 2010 بعد المقارنه مع الكيا 2010 الشكل الجديد
فهل استمر واشتري لانسر 2010 ولا اغير واجيب كيا ايه رايك
بعد تجربتك دي
لا مفيش اي مشكله كل الي فات دي حجات عابره ما عاد الصاج هو معروف انه ضعيف شويه لكن وقت الحوادث كفانا الشر الصلون مأمن جدا
و الصاج الخفيف بيترد بسرعه و بسهوله بردوptmnlo123per154

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 31-05-2010, 12:12 AM
محمد يونس محمد يونس غير متواجد حالياً

محمد يونس will become famous soon enoughمحمد يونس will become famous soon enough

انا توكلت علي الله واشتريت لانسر2010وكنت واقع في حيره زيك بين السيراتو والبومه وطبعا الياباني يكسب وياريت اعرف انت عملت ايه"اشتريت لانسر رياضيه خليجي كويتي"
قديم 31-05-2010, 12:27 AM
محمد يونس محمد يونس غير متواجد حالياً

محمد يونس will become famous soon enoughمحمد يونس will become famous soon enough

هل يمكن ادخال اللانسر 2010 بومه الضمان