العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 21-05-2010, 03:36 PM
waelbaha waelbaha غير متواجد حالياً

waelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud of
افتراضي رادار جديد متحرك - بلوة جديده

اليكم الخبر التالي يا شباب علشان تخلوا بالكم من اللي جاي ربنا يستر علينا

وانا ماشي من يومين في شارع جوزيف تيتو فوجئت بوجود رادار من النوع المتحرك (زي اللي موجود في دبي بالظبط) والامين باشا قاعد جنبه على كرسي في الجنينه اللي في النص وقاعد يصطاد اللي ماشيين ولا حد حاسس بيه خالص
وطبعا كان ناصب الرادار ده علشان يرصد العربيات اللي رايحه في اتجاه الكوبري
يعني اللي رايح من السندباد الى الكوبري اللي بينزلك على جسر السويس
وطبعا مش قادر اوصفلكم مدى صدمتي من اللي شفته ده لان الرادار الزفت ده كان مجنني في دبي لاني كنت باتفاجئ بيه في اي خرابه من غير خوانه خالص تلاقي نفسك كده متصور زي الباشا
لدرجة اني كنت ساعات باتصور وانا ماشي على سرعة 60 في شارع ماينفعش تمشي فيه اقل من كده خالص
المهم ربنا يستر وماينتشرش الموضوع ده لانه بصراحه رادار غبي ومزعج جدا
لانه بيشتت الانتباه وبيخللي الواحد نظره دايما رايح ناحية الشمال وخصوصا لو في جنينه في نص الطريق لان هي دي افضل الاماكن لوضع الرادار ده
وطبعا كان الموضوع ده مش بالخطورة في دبي اللي ممكن يكون عليها هنا في مصر لان هناك كل واحد بيكون ملتزم بالحاره بتاعته ومش بيكون هناك اي مفاجاه من مفاجاتنا هنا
يعني لو ركزت شوية هناك ناحية الشمال علشان اتابع الرادار مش حاتفاجئ بوجود حد واقف قدامي مثلا او حد بيعدي الطريق فجاة مثلا او او او البلاوي كتير
طيب يا جماعه اللي عاوز اعرفه بقه
السرعه القصوى في الشارع ده كاااااااااااااااااااااااا ااااام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مش يحطوا يافطه الاول عليها اقصى سرعه وبعد كده يبقوا يحطولنا الرادار؟
ياريت حد يقوللي
ولو في حد شاف الرادار ده في حته تانيه في شوارع مصر ياريت تقولنا برده علشان نبقى نخلي بالنا واحنا ماشيين
وربنا يستر علينا من الرادارات دي
قديم 21-05-2010, 04:02 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رادار جديد متحرك - بلوة جديده

معلش ممكن تحدد مكانو بالظبط
و ربنا يستور من حراو الردرات ده
خصوصا هنا في مصر طرق كلها مفروض يعدلو سرعات في الشوارع
زي مثلا السندباد (50) طب ليييه كلو ماشي منيمم 80-120
قديم 21-05-2010, 05:03 PM
waelbaha waelbaha غير متواجد حالياً

waelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud of

يعني ممكن تقول كده انه قدام السلاب في الجنينه اللي في نص الشارع وانت رايح من السندباد الى كوبري النازل على شارع جسر السويس طريق الاسماعيليه
ومين عارف يمكن الباشا بيقعد شويه هنا وشويه على الاتجاه المعاكس
قديم 21-05-2010, 06:34 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute

eeeeeeh
انا ساكن في الحتة دي و امبارح عديت منها ولا 7 مرات
و كنت مستعجل
انت عارف الحتة دي شبه اول حتة في صلاح سالم الي نازل من كبري المطار عند الكلية الحربية
ممكن يعملوها هناك برده

انا قابلني رادار في الاوتوستراد مع الدائري
حاطينو تحت كوبري المشاه و كان في ناس بتجري و اتصورت صور كتيررررررررر
قديم 21-05-2010, 08:25 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

ربنا يبعدوا عنا وعنك

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي