العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 08-05-2010, 02:46 AM
solid_khaled solid_khaled غير متواجد حالياً

solid_khaled will become famous soon enough
افتراضي كلاكيت تانى مرة كاوتش ال17 الزفت

ازيكم يا جماعة

أنا لو عارفين معاية سيرتو جانت ١٧ SX وكيل

كنت مرة ونة ريح الرحاب زمان خبط في حفرة طلعلي بلونة رجعتها استبن و نزلت الاستبن بدلها

المهم النهارده ونة راجع مل رحاب الكيلو ٤٫٥ الله يلعنه لبست حفرة بردو الكوتشة الادمانية عل يمين فرقعت

رحت لبتع كوتش ألي الكوتشة باظت

دلوئتي أنا بفكر أجيب كوتش ١٥ و طاسات ١٥ بتوع السيرتو عشان

1. هل في خطر اني أنزل من ١٧ ل-١٥ والعربية فيها ABS ؟
2. بكم الكوتش ال-١٥ ال كومهو الكوري و بكم الجانت الداخلي بتاعها و بكم الطاسة السيرتو ال-١٥

الرجل عرض عليه يجبلي ٥ كوتشات ١٥ مع الجانت الداخلي وال-٥ طاسات كله زيرو و ياخد عندي ٣ كوتشات سلام و ٥ جانت ١٧ و يديني فرق

ألي من ١000 ل-١٥٠٠ جنيه هل كدة كويس

أو لو حد هنا عند ١٥ و عايز يبدل معاية ؟

سلام

شكراً
قديم 08-05-2010, 05:10 AM
المرعب المرعب غير متواجد حالياً

المرعب is on a distinguished road
افتراضي رد: كلاكيت تانى مرة كاوتش ال17 الزفت

طبعا لا كاوتش 17 افضل واثبث روح اشتري فردتين جداد وحطهم قدام وارمي المفرقعة والمنفوخة وحط واحدة من السلام استبن
قديم 08-05-2010, 05:10 AM
الصورة الرمزية ehab62
ehab62 ehab62 غير متواجد حالياً

ehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to behold

وانا معايا جنط 17 وبقولك ماتغيروش لان لو انت نزلت فى حفرة باى جنط برضه كان الكاوتش هايضرب لان الكاوتش بيضرب من قوة الحفرة اللى انت نزلت فيها مش من مقاس الجنط وطالما سعادتك غاوى حفر ومطباتptmnlo123per1127 يبقى غير نفخ الكاوتش الى نيتروجين لانه من احد مميزاته انك لو دخلت فى مطب جامد بيخلى الكاوتش يطبع مع الحفرة والجنط مابيكسرشى بنسبه 30% اقل عن لو منفوخ هواء عادى
قديم 08-05-2010, 07:46 AM
solid_khaled solid_khaled غير متواجد حالياً

solid_khaled will become famous soon enough

من لو اشتريت ٢ كوتش جدد هتفع ٩٠٠ جنيه و برد معرض في أي وأت اني يتلعلعي عل أقل بلونة زائد النشفية إلي أنا مش طيقه

أعتقد مش هتفرق أوي فالثبات بن ال-١٧ وال-١٥ لأني أنا أصلاً أخري ١٠٠-١٢٠

شكراً للتفاعل و منتظر ردود اخرة
قديم 08-05-2010, 09:34 AM
corsair
Guest

استاذي العزيز خالد صباح الورد المهم معروف طبعا ان الجنط من ال 16 وانتا طلع لو نزلت بيه في حفره او اي صدمه جامده عليه في حاجتين بتحصل يا الكاوتش يفرقع بس ياما الكاوتش يفرقع والجنط يتني او يتكسر وطبعا لو خليت حجم الجنط عندك 15 هتلاقي ان الكاوتش يبمتص الصدمه اكتر وبيريح العفشه كمان وتحس فعلا ان العربية ناعمه لان الكاوتش هيمتص اي صدمه عنيفه انا معايا فيرنا وكنت من يومين راجع من المنوفيه المهم وانا في نازلة كوبري والدنيا ظالمه كحل كلت حفره عنب علي سرعه 120 وكنا 4 في العربية والحمد لله عدت علي خير فعلا الكاوتش بيريح الجنط والعفشه اي نعم الجنط ال 17 بيدي ثبات اكتر لكن معرض في اي وقت انه يبوظ زي ما حصل معاك توكل علي الله وحاول تشوف حد كدا يكون معاه سيراتو جنط 15 وهيغيرهم ممكن تشتريهم منه وتبيع اللي عندك وتقبل تحياتي