العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 05-05-2010, 11:52 AM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough
الى اصحاب السيارات ال tsi مرة اخرى

ptmnlo123per1147يا احبائى الاعزاء لا تضحكوا على انفسكم فكل واحد عارف كلمة او معلومة عن السيارات ال tsi وانا بقول السيارات وليس الفيتيسات منعن من الفزلكة اللى ملهاش فايدة المهم ان كل واحد عارف معلومة مش واثق منها لا يفتى بالكلام ويغرق اصحاب هذة السيارات هو صحيح اصحابها معاهم فلوس وربنا يزيدهم وعلشان كدة بيروحو التوكيل لكن المشكلة مش فى الفلوس المشكلة ان اصحاب هذة السيارات مش بيصقوا غير في التوكيل ولم يصقوا في واحد فاهم شغلة كويس جدا جدا المهم انا قرات للصديق الاستاذ سيف رسالتة التى احذنتنى وهى كانت في *********** وكانت بخصوص سيارة من ال tsi وقال انها عطلت فيتيس وانا اتكلمت عن هذا العطل مبكرا والناس هجمتنى وانا مش زعلان منهم لان انا مش خصران حاجة وانا قلت للناس تعالوا شوفوا بعنيكم ولا تدفعوا شئ لكن الايام بتثبت نفسها وانا اليوم هتكلم عن العطل الجديد اللى ظهر مجددا وهيظهر فى الاىام القادمة بكثرة واللى عايز يصدق يصدق انا مش حصران شئ انا كسبان ثقتى بنفسى بانى الحمد لله قادر على تصليح اى عطل فى الفيتيىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىس واتحدى اى حد فى ذلك حتى ولو كان التوكيل نفسة اللى بغير وليس بيصلح واللى عايز يصدق يصدق واللى مش عايز يدق لا يتفزلك والعيب الجديد هو انك تسمع صوت شخللة عند غيار الفيتيس وهو عيب فى مجموعة الدبرياج وانا بصلحها ايضا وانا اسمى عماد الحواااااااااااااااجة واللى ميعرفنيش يتصل بى وانا اعرفة نفسي 0123625519

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 10-05-2010 الساعة 06:55 PM
قديم 09-05-2010, 11:36 AM
mrx970 mrx970 غير متواجد حالياً

mrx970 will become famous soon enoughmrx970 will become famous soon enough
افتراضي رد: الى اصحاب السيارات ال tsi مرة اخرى

السلام عليكم يا استاذ عماد
انا شايف حضرتك عنيف شوية . حضرتك عرضت وجهه نظرك قبل كده حسب كلامك . ربما يكون كلامك صح و ربما يكون خطأ ماحدش عارف . الناس بصفه عامه بتتجه للتوكيل علشان العربية لسه جديده وفي الضمان و اي عيب لازم الواحد يرجع للتوكيل علشان ما يخسرش الضمان .
انا بصفه عامه بأثق في الصناعة الالمانية و كل عربية بتنزل جديده لازم يكون فيها عيب او ملحوظة ( الكمال لله وحده ). الموضوع ان فولكس نزلت الفتيس في الموديلات الجديده و العربيات ما انتشرتش بين الناس . خلينا نتابع كلنا التطورات وحضرتك معانا هاتفيدنا ان شاء الله .
قديم 09-05-2010, 11:47 AM
الصورة الرمزية Semsem999999
Semsem999999 Semsem999999 غير متواجد حالياً

Semsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond repute

يا أستاذ عماد : حضرتك عايز واحد شاري عربية تعدي ال 200 ألف جنيه ومعاه ضمان ويحصل حاجة في الفتيس يقوم سيسيب التوكيل اللي (بيغير مش بيصلح) ويروج لورشة تفك وتصلح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

معلش كلامك مش منطقي تماماً أنا إيه اللي يخليني وأنا معايا ضمان أجري على ورش التصليح مع إن الضمان موجود وشامل كل حاجة وبيغير مش بيصلح (وده من وجهة نظري أحسن من التصليح ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كلام حضرتك غير منطقي تماما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قديم 09-05-2010, 12:49 PM

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrx970 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا استاذ عماد

انا شايف حضرتك عنيف شوية . حضرتك عرضت وجهه نظرك قبل كده حسب كلامك . ربما يكون كلامك صح و ربما يكون خطأ ماحدش عارف . الناس بصفه عامه بتتجه للتوكيل علشان العربية لسه جديده وفي الضمان و اي عيب لازم الواحد يرجع للتوكيل علشان ما يخسرش الضمان .
انا بصفه عامه بأثق في الصناعة الالمانية و كل عربية بتنزل جديده لازم يكون فيها عيب او ملحوظة ( الكمال لله وحده ). الموضوع ان فولكس نزلت الفتيس في الموديلات الجديده و العربيات ما انتشرتش بين الناس . خلينا نتابع كلنا التطورات وحضرتك معانا هاتفيدنا ان شاء الله .
عزى الفاضل انا مش واخد الموضوع بعنف ولا حاجة انا بوجة ندائى الخليجى وليس الضمان علشان حرام يفع 7000 جنية ويدخل يعمل شىء ب1000 جنية مثلا وانا مش بشكك فى الصناعة الالمانيا ولا حاجة انا كل الحكاية انى اكتشفت العيوب ووصلت لتصليحها هذا بفضل الله وليس كمال منى ولا فية وعلى فكرة انا اكتشفت عيب جديد مدوخ الناس السيارة لا تدور اطلاقا بسبب هذا العيب وانا هتكلم علية قريبا ولا تفهمنى غلط وتحياتى لك

التعديل الأخير تم بواسطة Semsem999999 ; 09-05-2010 الساعة 01:42 PM
قديم 09-05-2010, 12:57 PM

[quote=Semsem999999;178756]يا أستاذ عماد : حضرتك عايز واحد شاري عربية تعدي ال 200 ألف جنيه ومعاه ضمان ويحصل حاجة في الفتيس يقوم سيسيب التوكيل اللي (بيغير مش بيصلح) ويروج لورشة تفك وتصلح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

معلش كلامك مش منطقي تماماً أنا إيه اللي يخليني وأنا معايا ضمان أجري على ورش التصليح مع إن الضمان موجود وشامل كل حاجة وبيغير مش بيصلح (وده من وجهة نظري أحسن من التصليح ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كلام حضرتك غير منطقي تماما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote] جايز انا معرفتش اوضح باظبط اسلوبى فى الكلام لكن ان قصد السيارات التى ليس لها ضمان وانا لم اذكر ذلك وعندما اتكلمت او اتناقشت مع اصحاب الضمان انا لم اقصد اطلاقا ان يترك التوكيك ويذهب الى ورشة مثلا انا كان قصدى ان يحضر اللى الورشة ويشرب فنجان شاى ويشوف بعنية الاعطال لان اكيد بعد كام شهر هيخرج من الضمان لكن لو انا قصدى زى ما الكثير فهم يبقى انا اكيد مجنون وتحياتى لك