العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 24-03-2010, 11:51 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي ارحموا السيراتو شوية؟

اسمحولى اولا انا مش معايا سيراتو وانا لساجز النترا 2010 ومااستلمتاهش يعنى عربيتى مش سيراتو

مؤخرا فى المنتدى لاحظت ان السيراتو الشغل الشاغل لاعضاء كثير من المنتدى واللى بيشم واللى

بيقول انها عربية مقلب وسيئة وليه هو خلاص المجتمع المصرى لايوجد به الا الكيا السيراتو

والغريب ان فيه عربيات كتير اسوء وماحدش بيتكلم ومعظم المواضيع الجديدة بتتكلم عن السيراتو

انا مش فاهم العربية دى عاملة ايه عشان تسبب الجدل ده

ياجماعة العربية جميلة وشيك وقوية سواء اعجبك شكلها ولا لا دى من انتاج شركة عريقة كيا

مش شركة من اول امبارح

وبرضه بعض الناس بتتكلم عن العربية بتلف حولين نفسها وبتتقلب لوحدها مع كل احترامى لكل

الاشخاص بس هو مافيش لانسر ماعملتش حادثة واتقلبت ولافيرنا ده الواحد طول ماهو مسافر

زراعى او صحراوى يشوف فيرنا ولانسر كتير بس ده مش معناه ان العربية وحشة او مصممة غلط

الحوادث واردة دى المرسيدس والبى ام والجاجور بتعمل حوادث وده امر طبيعى واسمحولى مافيش

عربية ابتداء من البوجاتى فيرون ووصولا 126 مافيهاش عيوب لان الكمال لله وحده وفى كمان

نقطة برغم ان الفيرنا العربية الهيونداى فيرنا السيارة الاولى هى والانوس فهل معنى ده ان مافيش

عيوب لا طبعا فيهم بس الامور مابتتاخدش عيوب بس فى عيوب وميزات وكفة العيوب ولا الميزات

اللى بترجح وهو ده نجاح العربية

برجاء من الاخوة الاعضاء وقف حملة مكافحة السيراتو لان الموضوع اصبح رتيب للغاية والله

والله السيراتو عربية زى اى عربية فى الللى بيحبها واللى بيكرها بس اللى بيحصل ده حرب على

موديل بعينه وياجماعة اعضاء كتير معاهم العربية دى ومبسوطين بيها برضه

برجاء التوقف عن انتقاد السيراتو او لتنحدث كلام موضوعى وتقييم بجد مش مجرد انا بحب ولا

مابحبش واحنا لو اتكلمنا بجد حنلاقى ان العربية دى فعلا جميلة ومناسبة لسعرها

وشكرا
قديم 25-03-2010, 12:24 AM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: ارحموا السيراتو شوية؟

انا متفق معاك من حيث كثرة الكتابة و التركيز علي السيراتو ؟؟؟ فعلا شئ غريب

بس اعتقد أن كون الموديل ناجح و جميل هوه اللي بيشد الناس ليه و بالتالي تزداد الكتابة و لكن العجيب ان تلك المشاركات معظمها غير موضوعي و تروج شائعات كثيرة بلا داعي !!!! ،، العربية حلوة جدا و محترمة و أنا عن نفسي كنت هجيب واحدة فعلا لولا ظروف خاصة اثرت علي السيولة

ptmnlo123per111

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 25-03-2010, 12:46 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

متفق معاك و بشدة
و يا ريت نفس الكلام يطبق علي ابراز المميزات برضة

يعني من الاخر يا اما يبقي الكلام موضوعي و عن تجربة (زي تقرير د.بلبولان) يا اما قلته احسن و ده سواء في مناقشة عيوب او مميزات السيارة عشان الفائدة تعم علي الجميع

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 25-03-2010, 01:11 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of

انا اختلف معاك فى الموضوع ده للاسف يا استاذ بدر لو حضرتك بتتكلم عن الراجل اللى اتقلبت بيه العربية لانى عن نفسى مصدقه وحسيت انه مش يقصد يشتم فى العربية و خلاص والدليل انه سال فقط لماذا لم تفتح الايرباج وكانت صيغة حديثه عن استفسار وليس استنكار اما اذا كنت تقصد اشخاص اخرين فأرى ان البشرية لم تتفق على شئ حتى الان ولا حتى الانبياء فمن الطبيعى ان تختلف الآراء ......................... ......................... ......................... ........اخيرا ارجو ان تتقبل خلافى معك فى الرأى كما عهدناك أ/ بدر بسيونى
قديم 25-03-2010, 08:54 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANDO09 مشاهدة المشاركة

انا اختلف معاك فى الموضوع ده للاسف يا استاذ بدر لو حضرتك بتتكلم عن الراجل اللى اتقلبت بيه العربية لانى عن نفسى مصدقه وحسيت انه مش يقصد يشتم فى العربية و خلاص والدليل انه سال فقط لماذا لم تفتح الايرباج وكانت صيغة حديثه عن استفسار وليس استنكار اما اذا كنت تقصد اشخاص اخرين فأرى ان البشرية لم تتفق على شئ حتى الان ولا حتى الانبياء فمن الطبيعى ان تختلف الآراء ......................... ......................... ......................... ........اخيرا ارجو ان تتقبل خلافى معك فى الرأى كما عهدناك أ/ بدر بسيونى
الخلاف ى الرائ لايفسد للود قضية ودى نحليها قاعدة

وانا لا اعنى شخص بعينه فى الاساس بس مؤخرا حضرتك لو تابعت المنتدى نحس ان الكل بيتكلم عن عيبوب السيراتو ومشاكلها وبالعكس موضوع الاخ اللى اتفلبت بيهانا مقتنع انها مش حتفتح لان الايرباج مصممة للخبطة من ادام وتكون الخبطة قوية بحيث ان يكون مالايقل عن تلت الجزء الامامى راح فدى نقطة محل نقاش وده عادةى لكن بعض المواضيع اللى بتتناول الهجوم على السيراتو للهجوم ده انا معترض عليها مصر موتورز مرجع لكل مواضيع السيارات فى مصر وهو الاقوى فعشان كده الكلام اللى من غير اساس وغير منطقى بالنسبة لمنتدانا عيب

وصدقنى اكتر حاجة محترمة فى الدنيا الاختلاف فى الرائ والنقاش بمنتهى الاحترام زى ماحضرتك عملت وعمره مايولد عصبية او اختلاف وشكرا ليك