العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 20-03-2010, 08:44 PM
amgad saeed amgad saeed غير متواجد حالياً

amgad saeed will become famous soon enoughamgad saeed will become famous soon enough
افتراضي عندي مشكلة في لادا 2107

انا اشتريت لادا 2107 مصري موديل 2004 . بصراحة عربية ممتازة بس فيه مشكلة . في المطبات العليا بسمع صوت حكة من تحت . هل دي مشكلة عادية ؟ و لما سألت واحد سمكري نزل تحت العربية وقال انها تقفيلها كدة ومش ممكن نعلي الشكمان .يعني لو سبتها كدة يبقي ما فيش مشاكل لما تفضل تحك كدة في المطبات العالية ؟ وهل هناك حل لهذه المشكلة ارجو النصيحة مع الشكر

التعديل الأخير تم بواسطة aboelesaad ; 11-05-2011 الساعة 03:18 AM سبب آخر: تعديل العنوان للتسهيل في محركات البحث
قديم 20-03-2010, 08:46 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندي مشكلة و عاوز افضل حل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amgad saeed مشاهدة المشاركة

انا اشتريت لادا 2107 مصري موديل 2004 . بصراحة عربية ممتازة بس فيه مشكلة . في المطبات العليا بسمع صوت حكة من تحت . هل دي مشكلة عادية ؟ و لما سألت واحد سمكري نزل تحت العربية وقال انها تقفيلها كدة ومش ممكن نعلي الشكمان .يعني لو سبتها كدة يبقي ما فيش مشاكل لما تفضل تحك كدة في المطبات العالية ؟ وهل هناك حل لهذه المشكلة ارجو النصيحة مع الشكر
ارجع تانى وتالت مرة لحد تانى يكون شاطر مش بيتفلسف مفيش حاجة اسمها مالهاش حل مع اللادا روح لحد تانى يكون جدع وعندة ضمير وشكرا ودمت بود
قديم 20-03-2010, 08:57 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندي مشكلة و عاوز افضل حل

مافيش عربية بتنزل من اى مصنع حتى لادا الشكمان مدلل زى مابيقولك احتمال كبير ان الجكمان ده مركبه واحد مش صنايعى فمحتاج يتفك ويتركب مظبوط غير بتاع الجكمانات ده وشوف واحد شاطر تانى
قديم 24-07-2013, 01:49 PM
Mahmoud AbdelNabi Mahmoud AbdelNabi غير متواجد حالياً

Mahmoud AbdelNabi is on a distinguished road
افتراضي رد: عندي مشكلة في لادا 2107

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amgad saeed مشاهدة المشاركة

حل المشكله سهل و انا عندي عربيتين لادا و عملت كده . شيل علبه الشكمان الي ف النص و الحم ماسوره بدلها و مالهاش اي لزمه اصلا صوت عل مطبات و بتوقع الشكمان و ملهاش تاثير علي الموتور يعني وجدها زي عدمها بل عدمها احسن و افاده . شكرا
قديم 25-07-2013, 10:14 AM
محمود سيد محمود محمود سيد محمود غير متواجد حالياً

محمود سيد محمود is on a distinguished road
افتراضي رد: عندي مشكلة في لادا 2107

ايه علاقة السمكرى بالموضوع ده انت تروح لواحد بتاع شكمانات كويس وهو هيحلهالك او تروح لواحد بتاع عفشة لو الموضوع مالوش علاقة بالشكمان وزى ما قاله ما تسمع كلام واحد بس مفيش مشكلة مالهاش حل باذن الله