العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 17-01-2010, 06:30 AM
Mhsm87 Mhsm87 غير متواجد حالياً

Mhsm87 is on a distinguished road
افتراضي سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اولاً انا عضو جديدمعاكو هنا و دي اول مشاركة ليا
انا نفسي اتعلم السواقة الصح يعني نفسي اروح مدرسة تعليم سواقة كويسة تعلمني السواقة على اكتر من عربية
يعني العربية المانوال و الاوماتك و اتعلم صح،،
انا سألت و حد قالي عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة هي بتبقى غالية شوية بس بتعلمك السواقة على حق و كمان بتسهلك تطليع الرخصة فهل الكلام دة مظبوط و انا من اسكندرية و معرفش فين المقر بتاع المدارس بتاعة وزارة الداخلية اللي بتعلم السواقة اتمنى لو حد يعرفها بقولي هي فين و اقدم فيها ازاي و هل فعلا المدارس دي بتعلم السواقة و تخليك سواق على حق و بتدرب على اكتر من عربية ؟؟؟؟؟

يعني انا من الاخر يا جماعة عايز اتعلم السواقة في مكان كويس و انا من اسكندرية يا ريت لو حد يعرف المكان دة يقولي عليه ؟؟؟

معلش سؤال تاني هل عشان اقدم في المدارس دي لازم اعمل كشف الباطنة و النظر ولا الكشف دة للرخصة بس ؟؟؟
و الكشف دة اعمله ازاي ؟؟ يعني بيتعمل في اي مستشفى ؟؟؟؟ و هل لازم اقول للدكتور ان الكشف دة بعمله عشان الرخصة ؟؟؟ لاني سمعت ان لما اعمل الرخصة لازم يكون الكشف معتمد من المستشفى و مش فاهم يعني ايه معتمد ؟؟؟؟

انا اسف طولت بس لاني عشمان في كرمكم ...

يا ريت حد يدلني انا في السواقة زيرو يعني مسقتش اي عربية قبل كدة !!!!! ptmnlo123per144
و عايز اتعلم يمكن اسيب شغلي و ابقى سواق او اشتري عربية ptmnlo123per1127
قديم 17-01-2010, 06:58 AM
الصورة الرمزية king mimo20
king mimo20 king mimo20 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد طلعت سليمان
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: البحث والاطلاع ولعب كرة القدم

king mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond repute
رد: سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

اولا اهلا بحضرتك معانا فى منتدى مصر موتورز ثانيا شهادة الباطنة والنظر مطلوبة سواء للرخصة او للمدرسة ثالثا على ما اعتقد ان اى ادارة مرور فيها مدرسة تعليم القيادة فحضرتك لازم تسأل للمرور اللى حضرتك تتبعه وشكرا للانضمامك لمصر موتورز

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من اهم مواضيعى

مصر بلد الوحوش
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...E1%E6%CD%E6%D4

حصرى لمصر موتورز تقرير عن هوندا بايلوت 2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=17013

صور مضحكة من مصر !!!!!
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24756

لا اله الا الله محمد رسول الله
قديم 17-01-2010, 06:43 PM
Mhsm87 Mhsm87 غير متواجد حالياً

Mhsm87 is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

الف شكر ليك يا زعيم
و سلامة رجلك
قديم 17-01-2010, 08:53 PM
الصورة الرمزية king mimo20
king mimo20 king mimo20 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد طلعت سليمان
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: البحث والاطلاع ولعب كرة القدم

king mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond repute
رد: سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mhsm87 مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك يا زعيم
و سلامة رجلك
الله يخليك يا باشا والله يسلمك

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من اهم مواضيعى

مصر بلد الوحوش
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...E1%E6%CD%E6%D4

حصرى لمصر موتورز تقرير عن هوندا بايلوت 2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=17013

صور مضحكة من مصر !!!!!
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24756

لا اله الا الله محمد رسول الله
قديم 17-01-2010, 10:43 PM
الصورة الرمزية Moh.Osama
Moh.Osama Moh.Osama غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب فى كلية الادارة والاقتصاد بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا

Moh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant future
افتراضي رد: سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

اولا اهلا بيك معانا
ثانيا انا روحت المدرسة بتاع مرور الجيزة والدورة كانت ب 150 لمدة اسبوع غير النظري وصراحة الموضوع كله فاكس انا صحيح طلعت الرخصة بس متعلمتش حاجه خالص غير انى سوقت شويه وخلاص هو الفرق الوحيد فى امتحان الرخصة انك بتمتحن السواقة الاول وبعدين الكمبيوتر ولكن فى العادى بتمتحن كمبيوتر وبعدين سواقه ولو سقت تيجى بعد تالت شهور انما مع المدرسه بعد شهر واحد وبالنسبة لموضوع شهادة الباطنة والنظر بيطلبوهم وانت بتقدم وممكن من اى مستشفى او من عند اى دكتور وهم بيبقوا عارفنهم انت بس تقلهم عايز شهادة باطنة ونظر للرخص ومن الاخر منصحكش بيهم لو عايز تتعلم صح