العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 26-12-2009, 02:20 AM
walidwalid walidwalid غير متواجد حالياً

walidwalid is on a distinguished road
افتراضي فتيس الانسر 1600 اوتوماتيك

السلام عليكم

لو سمحتم عايز اعرف سعر فتيس الاتوماتيك للانسر 1600 لاني ناوي اشتريها مستعمله وهل له عيوب في المستعمل و ازاي اتأكد ان الفتيس بتاع العربيه كويس.

ارجو الرد.

شكرا للمنتدى والاعضاء.
قديم 26-12-2009, 02:32 AM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future
افتراضي رد: فتيس الانسر 1600 اوتوماتيك

صديقي walidwalid اولا مرحبا بك في منتدانا المصري ونتشرف بانضمامك لنا
وباذن الله حتلاقي هنا شباب تمام تسألهم يجاوبوك وبالبلدي كدا جدعان
ندخل بقي في الموضوع
انت الاول ناوي زيرو ولا ايه؟ عموما استخدام الفتيس الاوتوماتيك محتاج معاملة خاصة لان الفتيس بيعور لانه غالي وطول ما انت بتستخدمة كويس باذن الله مش حيبقي في اي مشاكل
اثناء توقفك بتبقي علي P وتمشي علي ال D وحازر اثناء الرجوع للخلف والعودة الي الامام بمعني انك منتقلش من ال D الي ال R بشكل مفاجئ لازم عجل العربية يثبت علي الارض
تاني شئ الزيت بيتغير علي 40 الف كيلو في اللانسر وللتاكد من سلامة الفتيس تشد الهاند بريك وتحط الفتيس علي الD وتشيل رجلك من علي الفرامل لو حسين ان العربية بتشب للامام يبقي فتيسك تمام ولو سمعت اي صوت اي كان نوعه يبقي الفتيس فيه حاجة وحتلاقي معلومات كافية اوي كمان عن كل شئ في العربية في الكتالوج بتاعها بس انا حبيت انقلك شوية حاجات خفيفة ولكن جهابذة المنتدي حيظبطوك وبالذات ابو نورا حيقولك علي معلومات حتبقي مرجعك الاساسي
وللمرة التانية مرحبا بيك في مصر موتورز

العمر لحظة
قديم 26-12-2009, 03:15 AM

الف الف الف شكر يا باشا على الرد الجميل وبجد معلومه بمليون جنيه. انا من غيرها كنت هضيع. بس انا عايز اعرف سعر الفتيس كام ضروري لأ ن على اساسه هقرر اجيب العربيه ولا لأ. والعربيه هجبها مستعمله

وبجد الف الف شكر تاني على الرد و المعلومه.
قديم 26-12-2009, 03:45 AM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future

للاسف انا معرفش سعره بس اي فتيس اوتوماتيك اكيد غالي ولعلمك العربية عشان تتركب اوتوماتيك تبقي ياباني او الماني يعني سيبك من الكوري في الاوتوماتيك بيبقي زباله
وبما ان الفتيس ياباني يبقي متقلقش واعتقد ان سعر يبقي من 8 الي 12 الف بس مش متاكد من السعر ده ولعلمك اللانسر بذات طول ما انت ايدك فيها مش حتقولك غيرلي الفتيس ( عن تجربة )
وأأقرا توقيعي
وانا تحت امرك يا باشا في اي طلب

العمر لحظة
قديم 26-12-2009, 04:03 AM

الف شكر يا باشا. بس انا مكنتش متخيل انه سعره عالي كده على العموم انا هاخد بنصيحتك طبعا وربنا يسترها ptmnlo123per171ptmnlo123p er171ptmnlo123per171ptmnl o123per171