العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-11-2009, 02:24 AM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute
انصحونى الله يخليكو

انا عاوز اجيب عربية وطبعا هيونداى لانها احسن حاجة لمصر بس اجيب النيو اكسنت ولا اوفر واجيب الفيرنا وهل الاكسنت تستاهل الفرق ده
قديم 04-11-2009, 03:44 AM
الصورة الرمزية khaleedkhaled
khaleedkhaled khaleedkhaled غير متواجد حالياً
التخصص العملى: releation ship manager
هواياتي: reading

khaleedkhaled will become famous soon enough
افتراضي رد: انصحونى الله يخليكو

اخى العزيز
انصحك بالنيو اكسنت لان الفرق فى الفلوس يستهاهل انك تجيب النيو اكسنت لانها تصنيع كورى 100% والفيرنا تجميع مصرى والفيرنا انا اعتقد ان اخر انتاج ليها 2010 وهينزل شكل جديد بعد كده وايضا لان اعطال النيو اكسنت قليلة جدا بس العيب الوحيد ان قطع غياره اغلى من الفيرنا شوية بس فعلا تستاهل

khaleedkhaled
قديم 04-11-2009, 03:54 AM
الصورة الرمزية king mimo20
king mimo20 king mimo20 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد طلعت سليمان
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: البحث والاطلاع ولعب كرة القدم

king mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond reputeking mimo20 has a reputation beyond repute

اذا كان الاختيار محصور بين الاتنين فالافضل بكل تاكيد النيو اكسنت

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من اهم مواضيعى

مصر بلد الوحوش
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...E1%E6%CD%E6%D4

حصرى لمصر موتورز تقرير عن هوندا بايلوت 2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=17013

صور مضحكة من مصر !!!!!
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24756

لا اله الا الله محمد رسول الله
قديم 04-11-2009, 04:10 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

العربيتين 1600 و لكن الاكسنت 121 حصان و الفيرنا 106 حصان و ده بفضل خاصيه ال c v v t الموجوده في محرك الاكسنت و ده غير ان تقفيل الاكسنت كوري و تقفيل الفيرنا تقفيل مصري ( بس مش وحش للدرجه دي ) و لكن الفيرنا شكلها افضل بكتير من الاكسنت ( و ده موضوع ازواق ) و الفيرنا منتشره اكتر كتاكسي منها كملاكي و العكس صحيح مع الاكسنت الجديده بس الاكسنت قطع غيارها ناااااااااااااار اما الفيرنا قطع غيارها رخيصه نسبيا
و الخلاصه بغض النظر عن غلو قطع غيار الاكسنت و شكلها اللي شبه السمكه ههههههههه ( دي رأيي الشخصي ) الاكسنت هي الافضل من الفيرنا و لكن انا نصيحتي ليك وفر الفرق ( 10000 جنيه ) و جيب الفيرنا

قديم 04-11-2009, 03:54 PM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute

طب هل فى حاجة فى حدود ال 80000 تكون حلوة فى شكلها وقطع غيارها واستهلاكها وقوتها ؟
وهل فعلا الفيرنا اخرها 2010