العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 16-01-2015, 07:32 PM
الصورة الرمزية Oussama
Oussama Oussama غير متواجد حالياً

Oussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really nice
اداء الاسبراتير الالكترونى ولا الكبراتير !!!

سلام عليكم

بجد يا جماعة انا اتخنقت مش عارف العربية قالبالى وشها لية بس

الحاله : العربية بتدور عادى و زى الفل بس شوية تلاقى العربية عاملة صوت غريب اكنها مش دايرة على الاربع بوجيهات و شوية الاقى ادور الاقى العداد عدا RPM 1 مش فاهم بقى

العلاج : رحت للكهرابى قالى الاسبراتير الالكترونى زى الفل هو اصلا مكملش معاك شهر

رحت للميكانيكى يقولى الاسبراتير ده و حش و بيفصل و برجع تانى بمزاجة شيلة

و طاب و الكبراتير اية نظامة يظبط المسامير الهوا و البنرزين يتعدل و شوية يرجع تانى

انا اتخنقت بجد و مش عارف امشى ورا كلام مين !!!
قديم 16-01-2015, 09:22 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الاسبراتير الالكترونى ولا الكبراتير !!!

حضرتك من القاهرة؟
عندك إستعداد تجيب من الآخر و لا لسه عاوز تماطل معاها شوية
إدامك مشوار أو إثنين (على حسب) - ممكن تبدأ بالأقرب ليك
- محمد طلبة فى وراق العرب هيضبطلك كهرباء صح بالجهاز اللى عندة و لو الإسبراتير الإلكترونى فيه حاجه هيصلحهالك بإذن الله
- معتز المصرى _عالم الكربراتير فى دار السلام... عبقرى الكربراتير , يكشفلك عالكربراتير و يضبطهولك و بعد كده إلعب فى أى حاجه تانية غير الكربراتير.

أنا أرجح تبدأ بالكربراتير, لإن الـ RPM اللى بيعلى لواحدة غالباً بوابة معلقة أو الشفاط مش مضبوط
و لإن الإسبراتير الإلكترونى غالباً يا شغال يا مش شغال (مفيش شغال بس مش مضبوط إلا فى حالات نادرة جداً)
و معتز لو ضبط الكربراتير و الكهربا سليمة زى ما الكهربائى اللى عندك بيقول يبقى العربية هتتضبط إن شاء الله

كربراتير
======
بيانات البشمهندس معتز المصرى
تليفون:01222648701
العنوان :12ش زهير العتال من مصر حلوان الزراعى بجوار الشبراويشى وامام كشرى كهرمان - دار السلام
من الكورنيش, هتدخل فى الشارع إللى بين المحكمة الدستورية و مستشفى القوات المسلحة ( مدخل موقف المطبعة) و آخر الشارع هتدخل شمال فى الشارع الزراعى لحد متلاقى محل "ألبان رزة" على شمالك, قبل شركة الشبراويشى, تدخل الشارع اللى قدامه يمين هتلاقى الورشة (عالم الكربراتير)

محمد طلبة الميكانيكى (توكيل لادا)
الدائرى - نزلة الوراق - شركة الغاز
شركة الغاز و انت رايح ع الدائري هايبقى على يمينك و لو انت جاى من الدائري هاتلف من عند الغاز و ترجع تانى و تخش تالت شارع شمال
او كلمه بالتليفون و انت عند الغاز احسن
01111966816
محمد طلبة :- 11966816 - 011
أعانك الله و يسر لنا أحوالنا

قديم 17-01-2015, 02:02 AM
الصورة الرمزية Oussama
Oussama Oussama غير متواجد حالياً

Oussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really nice
افتراضي رد: الاسبراتير الالكترونى ولا الكبراتير !!!

اولا انا بشكرك بصراحة

انا حماطل مع الصنايعية اللى عندنا لغاية لما اعرف هما فاهمين فى الشغل لو ملقتش امل حنزل القاهرة

حروح للميكانيكى بكرة يشوف فيها اية !!! مع انى كنت عندة من يومين