العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 21-09-2009, 04:17 AM
hayco1983 hayco1983 غير متواجد حالياً

hayco1983 is on a distinguished road
افتراضي عايز اشترى فيات لينيا ...ايه رأيكم؟؟؟؟!!!!

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أخوانى الاعزاء
هذه اول مشاركة لى فى هذا المنتدى الجميل....
أولا ...كل سنة و انتم طيبين و عيد سعيد عليكم جميعا...
ثانيا...أريد أن أستشيركم في شراء سيارة فى حدود من 90000 الى 110000 ... وأنا عندى سيارة لانوس 2005 فلا أريد ركوب سيارات كوري مرة تانية ...كفاية كدة....ptmnlo123per1127
أنا ميال أوى للفيات لينيا 1400cc و 120 حصان ...عربية اقل ما يقال عليها انها مبهرة...
ياريت تقولولى ايه رأيكم فيها وايه مميزاتها وايه عيوبها؟؟؟
و لو فى حد جايبها ياريت يشارك مشكورا..... ايه نظام قطع الغيار ؟؟متوفرة برة ولا عند الوكيل بس؟؟
وهل فى بدائل تانية للفيات لينيا ولا أتوكل على الله و اجيبها؟؟؟
ياريت يا جماعة تفيدونى بسرعة...
انا عارف يا جماعة ان انا بتقل عليكم من اول مشاركة بس ده العشم من اقوى منتدى عربيات فى مصر...

مستنى ردودكم و شكرا مقدما على الافادة...
قديم 22-09-2009, 06:00 AM
الصورة الرمزية ISL@M
ISL@M ISL@M غير متواجد حالياً
من انا؟: Islam Ibrahim
التخصص العملى: Civil engineering
هواياتي: Autos

ISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اشترى فيات لينيا ...ايه رأيكم؟؟؟؟!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hayco1983 مشاهدة المشاركة

افيات لينيا 1400cc و 120 حصان

اتاكد من المعلومه دي
قديم 22-09-2009, 10:12 AM
hayco1983 hayco1983 غير متواجد حالياً

hayco1983 is on a distinguished road

متأكد منها من الوكيل نفسه.....
قديم 23-09-2009, 08:39 PM
الصورة الرمزية ISL@M
ISL@M ISL@M غير متواجد حالياً
من انا؟: Islam Ibrahim
التخصص العملى: Civil engineering
هواياتي: Autos

ISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond reputeISL@M has a reputation beyond repute

يا باشا موتور اللينيا 1400cc و بيدي 77hp بس

لكن موتور البرافو هو اللي 1400cc وبيدي 120hp و مش اول trim level كمان ده تاني واحد اللي بـ 135.000 جنيه و بيكون turbo charged

ممكن يكون اللي ألك المعلومات دى من الوكيل اتلغبط وللا حاجه

بالنسبه للعربيه فهيه عربيه محترمه جدا و ؤروبي و من عائله فراري و انا كنت سامع ان كان نازل عليها عرض وصلت لحاجه و ثمنين الف لو لسه ساري يكون كويس جدا لكن لو رحعت تاني لسعرها الأصلي انا شايف ان في بدائل تانيه احسن في السوق !!

بالنسبه للصيانه و قطع الغيار بصراحه مش هأدر افيدك

سعر اعادة البيع هيكون منخفض شويه بس ده مش هيفرء معاك لو مش ناوي تبيع كمان كام سنه و خصوصا اتها عربيه معمره

التعديل الأخير تم بواسطة ISL@M ; 23-09-2009 الساعة 08:55 PM
قديم 23-09-2009, 09:33 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ISL@M مشاهدة المشاركة

يا باشا موتور اللينيا 1400cc و بيدي 77hp بس

لكن موتور البرافو هو اللي 1400cc وبيدي 120hp و مش اول trim level كمان ده تاني واحد اللي بـ 135.000 جنيه و بيكون turbo charged

ممكن يكون اللي ألك المعلومات دى من الوكيل اتلغبط وللا حاجه

بالنسبه للعربيه فهيه عربيه محترمه جدا و ؤروبي و من عائله فراري و انا كنت سامع ان كان نازل عليها عرض وصلت لحاجه و ثمنين الف لو لسه ساري يكون كويس جدا لكن لو رحعت تاني لسعرها الأصلي انا شايف ان في بدائل تانيه احسن في السوق !!

بالنسبه للصيانه و قطع الغيار بصراحه مش هأدر افيدك

سعر اعادة البيع هيكون منخفض شويه بس ده مش هيفرء معاك لو مش ناوي تبيع كمان كام سنه و خصوصا اتها عربيه معمره

اللينيا نازلة بموتورين واحد 77 حصان من غير تربو و التانى تى جيت 120 حصان.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى

الكلمات الدليلية
لينيا, فيات