العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 03-06-2013, 11:06 PM
pop man pop man غير متواجد حالياً

pop man will become famous soon enough
افتراضي أستشاره قانونيه مستعجله أرجوكم

ياجماعه انا واقع فى مشكله كبيره
انا كان معايا عربيه وفى معرض أشتراها وادانى اسم المعرض وصاحبه ورحت انا الشهر العقارى عملتله توكيل بيع لنفسه او للغير بعدها بأسبوع المعرض كلمنى وقالى انا عايز عقد مسجل لأنى مش قادر ابيع بالتوكيل لانه معرض مش فرد فأنا مش عارف اعمله عقد مسجل عادى ولا دى مخاطره وبكده ابقى بعت العربيه مرتين وادخل فى المسائله القانونيه وايه الصح اللى ممكن يتعمل علمأ بأن المعرض ده من اسيوط وانا من القاهره وصعب حد مننا يسافر للتانى هو قالى هبعتلك الورق اعملى عقد مسجل فأنا مش عارف بالنسبه للتوكيل اللى عملته قبل كده ممكن يأذينى ولا عادى ولا ايه
ارجوكم ساعدونى
قديم 03-06-2013, 11:53 PM

افتراضي رد: أستشاره قانونيه مستعجله أرجوكم

هو الراجل صاحب المعرض قالى انه هيكتبلى تنازل على ضهر التوكيل اللى انا عاملهوله ويمضى ويختمه بأسم المعرض هل الحل ده أمن ؟؟؟؟؟
قديم 04-06-2013, 02:06 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

لا اعمل الغى للتوكيل واعملة عقد مسج فى نفس الوقت
بس الغاء التوكيل لازم اللى معمول باسمة يكون معاك

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 04-06-2013, 02:49 AM

ماهى دى المشكله انه مش معايا طيب هو ممكن يلغيه من عنده من غيرى ولا لازم فى نفس الشهر العقارى
وبعدين انا اللى هعمله التسجيل نفس الاسم اللى انا عامله التوكيل مش حد تانى
قديم 04-06-2013, 03:01 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pop man مشاهدة المشاركة

ماهى دى المشكله انه مش معايا طيب هو ممكن يلغيه من عنده من غيرى ولا لازم فى نفس الشهر العقارى
وبعدين انا اللى هعمله التسجيل نفس الاسم اللى انا عامله التوكيل مش حد تانى
الغاء التوكيل لايجوز الا في وجود الطرفين
ومتعملش عقد مسجل الا بعد الغاء التوكيل