العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > تكييف السيارة

تكييف السيارة ساحة مختصة فى تناول المواضيع الفنية الخاصة بأنظمة التكييف بالسيارة

قديم 14-05-2013, 01:15 PM
amrbarca amrbarca غير متواجد حالياً

amrbarca is on a distinguished road
افتراضي مشكله فى تكييف ستروين C4

انا عندى مروحة التكييف مش شغاله لكن الكمبرسور شغال ورحت للكهربائى هو شغال فى ستروين وبيجو بس فكشف على كل حاجه خاصه بالتكييف كله سايم فقالى دى مشكله فى وحده psi وقالى مبتتصلحش غير فى القاهره عند واحد فى الحرفيين يا ريت لو حد عنده فكره او يعرف تتصلح فين فى اسكندريه ياريت يقولى
قديم 16-05-2013, 12:38 AM
aldebbas aldebbas غير متواجد حالياً

aldebbas is a name known to allaldebbas is a name known to allaldebbas is a name known to allaldebbas is a name known to allaldebbas is a name known to allaldebbas is a name known to all
افتراضي رد: مشكله فى تكييف ستروين C4

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrbarca مشاهدة المشاركة

انا عندى مروحة التكييف مش شغاله لكن الكمبرسور شغال ورحت للكهربائى هو شغال فى ستروين وبيجو بس فكشف على كل حاجه خاصه بالتكييف كله سايم فقالى دى مشكله فى وحده psi وقالى مبتتصلحش غير فى القاهره عند واحد فى الحرفيين يا ريت لو حد عنده فكره او يعرف تتصلح فين فى اسكندريه ياريت يقولى
مروحة التكييف بتشتغل فى الستروين والبيجو مع حرارة الفريون يعنى لما الفريون يوصل لدرجة حرارة معينة بتشتغل المروحة وفيها سرعتين كمان لما بيسخن اوى بتشتغل سرعة قوية جدا
قديم 16-05-2013, 09:39 AM
amrbarca amrbarca غير متواجد حالياً

amrbarca is on a distinguished road
افتراضي رد: مشكله فى تكييف ستروين C4

مش فاهم انا اساسا المروحه مبطلعش هوا خالص مجرد بس بسمع صوت الكمبرسور معنى كده ان ممكن ميكونش فيها فريون خالص