العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 16-04-2013, 03:08 PM
korky korky غير متواجد حالياً

korky is on a distinguished road
افتراضي شرخ فى شاسية لادا عملى شرخ فى دماغى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الجواب باين من عنوانة معايا عربية لادا موديل 95 حالتها العامة جيدا جدا لكن من كام اكتشفت بالصدفة شرخ فى الشاسية ودا طبعا عاملى مشكلة فى ثبات العربية دا غير انو برجل العفشة تماما والشرخ فاضل فية حاجة بسيطة ويكسر خالص طبعا الموضوع مش سهل وسألت اصحابى قالولى دا موال ومهما تصلح وتلحم زى قلتة هيشرخ تانى ولازم احل العفشة قدام خالص وقطمة الدركسيون ف انا دلوقتى بجد مزاجى زفت وحالتى النفسية هباب وربنا عالم بالظروف وب حالى وللاسف مش دى اول عربية البسها معى انى باخد ناس تتفرج على العربية قبل ما اخلص فيها لكن يظهر انا الى حظى وحش فى العربيات ف ياريت حضراتكم تقولولى ابداء ازاى ولا اعمل اية بالله عليكم فى اسرع وقت لانى جبت اخرى والله ولكم جزيل الشكر
قديم 16-04-2013, 06:30 PM
الصورة الرمزية ابوجهاد
ابوجهاد ابوجهاد غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رئيس وحده بشركه بترول

ابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud of
افتراضي رد: شرخ فى شاسية لادا عملى شرخ فى دماغى

ربنا يوفقك ومتعكننش نفسك اي حاجه مقدور عليها الا تعب او مرض اوكسر او اصابه الانسان وتخيل لا قدر الله ان العربيه اتسرقت كلها . نحمد الله على الاشياء البسيطه بالمقارنه بالاشياء الكبيره
منذ فتره حبيت اعمل مشروع اشتريت تاكسي لادا وقلت ادوره مع اتنين سواقين معرفه ويبقي مشروع يساعد واخذت ميكانيكى وبص علي التاكسى وقالى زي الفل وبعد فتره السواق قال لى في شرخ في الشاسيه وملحوم طبعا الدنيا غيمت معايا لكن والله فضل التاكسى شغال زي الفل وانت عارف يعني ايه شغل التاكسى واللحام ماكنش له اثر علي السياره لحد ما نهيت المشروع لظروف خاصه بعملي وبعت التاكسى ال خده اخو الميكانيكي وشغال معاه زي الفل . الشاهد من الموضوع اذهب للحام كويس وهو يعمل اللازم وماتعكننش نفسك وملعمون ابو العربيات ومشاكلها ال تحرق الدم

{الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً }
قديم 18-04-2013, 01:58 AM
korky korky غير متواجد حالياً

korky is on a distinguished road

انا متشكر جدا لحضرتك على المعلومة دى وان شاء الله فى اقرب وقت هروح للسمكرى وهوا يشوف اللازم ويعملة فعلا العربيات بقت شئ مقرف ومصاريفها بقت تخرب البيوت انا كدا مش ملاحق مصاريف على العربية ولا على البيت ههههههههه ايام ما يعلم بيها الا ربنا
قديم 23-04-2013, 06:39 PM
الصورة الرمزية ابو ريناد
ابو ريناد ابو ريناد غير متواجد حالياً

ابو ريناد has a spectacular aura aboutابو ريناد has a spectacular aura about

عادى يا باشا ولا تعكنن نفسك انا كانت عربية واحد صحبى لادا برده فيها شرخ من قدام والسمكرى لحمها الاول لحام كهربا وبعدين سيح الحديد فى بعضه باللمبة ( لحام اكسجين ) ولا كأن فى شرخ اساسا
وانا معايا عربية 124 الشاسيه كان مكسور اساسا الفردتين مش فرده واحدة رحت اظبط اعفشة والعفشجى رفعلى العربية على الاكريك وجبت السمكرى قام بالواجب والعربية تمام ومفيش اى مشكلة

اللهم صل على سيدنا محمد
قديم 23-04-2013, 07:15 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

متزعلش وكله يهون والحمد لله انها بتيجي في الحديد