العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 24-07-2009, 10:40 PM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute
ارجو الافادة أستاذ / يونس

استاذ / يونس (نيسان) ارجو الافادة عن تكلفة عمل صيانة الـ 40 الف فى التوكيل وما هى انواع الصيانة التى تتم فى السيارة شامل أسعار قطع الغيار والمصنعيات والضريبة
السيارة لانسر شارك موديل 2008 خليجى 1500 cc عاملة 42 الف كيلو وسحبها مش حلو معايا فى المطالع وده حسيت بيه قوى وأنا مسافر اسكندرية بسبب ان الطريق إلى الاسكندرية صعود وفى نهاية الطريق حدث شئ غريب قبل وصولى إلى الاسكندرية وجدت ان اللمبة الصفراء بتاعة التشيك على العربية نورت والعربية ماشية على الهادى فقط ومش قابلة اى بنزين خالص فركنت على جنب وربنا ألهمنى أن أشيل كابل البطارية لمدة ثوانى معدودة وركبته تانى وأختفت لمبة الفحص وأشتغلت العربية تمام بس السحب مش عاجبنى أرجوك ان تطمئنى يا أستاذ / نيسان

قديم 26-07-2009, 11:03 PM
الصورة الرمزية محمد حنفى

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الافادة أستاذ / يونس

أستاذ نيسان أين انت انا فى انتظار ردك

قديم 02-08-2009, 05:25 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

أ/ميدو انا فى غاية الأسف و الإحراج منك انا كنت فى أجازة من الشغل و كنت فى إسكندرية و مش شوفت إستفسارك
صيانة ال40 الف كم اللى بيتغير فيها زيت الفتيس فقط ده عشان عربية حضرتك أوتوماتيك و طبعا حسب وقت تغيير زيت المحرك الخاص بيه و اللى العميل بيطلبه او يقول الصيانة من غير زيت محرك و لا فلتر
لسة بدرى على البوجيهات عند ال 100 الف كم و فلتر البنزين عن 50 الف كم
بس المشكلة فى الحجز عندنا فى فرع جسر السويس ممكن شهر أو أكتر و انصحك تروح فرع الصيانة الرئيسى فى قليوب الكيلو 16 طريق مصر إسكندرية الزراعى
و بالنسبة للأسعار هجيبهالك بالظبط لما أروح بكرة إن شاء الله و أسأل على سعر الزيت و المصنعيات
و كمان هسالك على سعر تيل الفرامل الامامى عشان لو إحتجنا نغيره
و بعتذر بشدة عشان ماشوفتش إستفسارك

شارك دافع عن أفكارك
قديم 02-08-2009, 08:41 PM
الصورة الرمزية محمد حنفى

اولاً حمدالله على السلامه وأجازه سعيده إنشاء الله
ولا داعى للأسف ولا يهمك يا باشا
المهم كنت عايز اطمن على المشكلة اللى فى العربية دى حلها ايه
بالنسبة لزيت الفتيس انا غيرته عند 41 الف هو وزيت الموتور والفلتر
والف شكر على اهتمامك وفى انتظار ردك

قديم 03-08-2009, 08:06 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

شكرا أ/ميدو
مصنعيات الصيانة 155 جنيه
مراجعة السيارة على جهاز التشخيص 200 جنية
منظف فى حدود 20 جنيه
فلتر هواء 165 جنية
تيل فرامل أمامى ( لو إحتجنا ) 385 جنيه و مصنعيات تركيبه 35 جنيه
الأسعار غير شاملة ضريبة المبيعات
و الصيانة هتكون من غير زيت فتيس و زيت محرك

شارك دافع عن أفكارك