العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 15-02-2013, 05:16 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي الله يخربيت الاختراع اللي اسمه توك توك

ايه يا جدعان كميه التكاتك دي دي التكاتك بقت اكتر من الناس اللي ماشيه ع الارض
والمشكله اللي بيسوقها اغلبهم شويه عيال
امبارح كنت راجع من الشغل ومديري خانق عليا وماشي ف قلب البلد علي سرعه 60 وف اقصي اليسار اقوم الاقي توك توك كاسر عليا الاكصدام ف الاكصدام كاسر قدامي مفيش نص متر قدامي طبعا فرملت جااااااامد وانتوا عارفين فرامل الفيرنا ازاي العربيه زحفت مني بس ربنا ستر
وعلي راي المثل ضربني وبكي وسبقني واشتكي
لقيت عيل عنده 15 سنه نازل بيقولي مش تحاسب رحت مقفل العربيه ونازل له مين ياض اللي يحاسب بقي تكسر عليا زي البهيمه وبتتكلم
المهم رد الواد عليا يقولي اللي قدامي وقف
قلت له وقف ايه يعني ما تقف زيه هو يقف تقوم كاسر عليا
يقوم يقولي ما تقف انت قلت له هو انا اللي كاسر عليك ولا انت اللي كاسر عليا
انت يا بني اول مره تسوق ولا ايه
راح قايلي بس ما تقولش اول مره تسوق وعاوز يتخانق
بصراحه كلامه ضحكني وخرجني م المود اللي كنت فيه قلت رايح يا بابا العب بعبدد احسن لك قال ما تقف انت قااال

ودي كانت عينه من تفكير سواقين التوك توك اشمعني هو يقف لا انا اللي اقف
قديم 15-02-2013, 05:57 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الله يخربيت الاختراع اللي اسمه توك توك

15 سنة سايق توكتوك ؟؟!!!
احنا عندنا العيل اللي لسا بيرضع تلاقيه سايق توكتوك

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 15-02-2013, 09:53 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

15 سنه دا انت محظوظ انا بشوف في حواري شبرا عيال مكملتش 8 سنين

قديم 15-02-2013, 11:11 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

يا راجل ده أنا شغلى فى وسط مستعمرة تكاتك
و فعلاً لما بيكون إللى سايق كبير (يعنى زى أبو ألـ 15 سنة ده) يبقى ممكن تتخانق معاه أو على الأقل تغلطه.
إنما المشكلة إن 90% منهم عيال يا دوب بتشب علشان تشوف الطريق.
ده بقى هتعمل فيه إيه؟ ده مبيغلطش أصلاً و مينفعش تكلمة لأنه مش هيفهمك.
أخرك تبصله و أنت قافل بقك , و ربنا يستر و ميطلعش ضارب برشام على الريق و يلم إصحابه بتوع التكاتك و تتهرى حك و تخبيط.

المشكله إن فى ناس كتير بتشجع التكاتك لسببين:
1- بيعتقدوا أنها فرصة عمل للشباب إللى مش لاقى شغل, بس للأسف الشباب مش بيشتغل على توكتوك, العيال هيا إللى بتشتغل و بيتسربوا من التعليم.
2- و سيله سريعة للمكسب المادى و و سيلة نقل سريعة (بغض النظر عن الأمان)
قديم 15-02-2013, 11:31 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

المفروض حكومتنا الرشيده تشوف حل للتكاتك دى وترخصها ويبقى لها نمر عشان تقدر تحاسب المخطئ وأيضاً التنيات اللى معلقه نمر ملاكى وشغاله فى نقل الركاب من غير مايدفعوا ولا مليم للضرائب

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية