العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 29-12-2012, 01:16 PM
ABOANEMA ABOANEMA غير متواجد حالياً

ABOANEMA is on a distinguished road
طلب اسالة لاهل الخبره

انا عايز اجيب بومه 2013 اتوماتيك فيها ABS و EBD

انا لقيت واحد هنا بيقول ان اللانسر بومة مافيهاش EBD فهل الكلام ده صحيح ؟؟

كمان سمعت مشكله ان تيل الفرامل بيتغير كل فتره قليله فهل ده برده صحيح ؟

بعدين عايز اعرف الماتور ال1600 سحبه بيبقي حلو ولا تعبان في الاتوماتيك يعني اللي جربها ياريت مايبخلش

ولما رحت الطارق قالي ان العربيه 1600 cc عامله 130 الف من غير فتحه سقف واللي بفنحه سقف ب136 فهو ده سعرها فعلا ولا هو بيشتغلني !!! حاسس انه مزود قوي قيها ؟؟

اومال اللي فرش جلد تبقي بكام بقي !!!!

كمان قالي ان اللانسر بومه عمرها مابتنزل بسبولير فده صح برده ولو فيه عايز اعرف منين والسعر لو سمحتم معلش هاتعبكم معايا انا عارف

وعايز اعرف عفشتها للموديل اللي بقول عليه بتبقي عفشه رياضي ولا عادية

وشكرا ليكم مقدما

التعديل الأخير تم بواسطة ABOANEMA ; 29-12-2012 الساعة 01:22 PM
قديم 29-12-2012, 05:06 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسالة لاهل الخبره

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اولا اللانسر البومة فعلا مفهاش EBD

ثانيا بالنسبة للتيل فمقدرش افيدك فية اووى بس معتقدتش لانها مع واحد صاحبى وبيغير التيل ع فترات متباعدة بشرط انة يكون التيل الاصلى واللانسر معروف باعتماديتة

بالنسبة للموتور فهو جميل وادائة جميل جدا بس طبيعى يكون فى فرق بين الاوتو والمانوال بس ع الاوتو جميل اوى مش وحش ولا حاجة

مقدرش افيدك بالسعر بس احسن حاجة علشان تتاكد تلف فى كذا مكان وتسأل ع الاسعار

مين الكلام دة اللانسر بتنزل بالسبويلر فى موديلات وموديلات بس فى منها بينزل بالسبويلر

عفشتها معقوووولة يعنى ولا هى ناشفة ولا هى طرية

ياباشا العفو وربنا يوفقك للخير ان شاء الله

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 31-12-2012, 03:37 AM
الصورة الرمزية amr_00
amr_00 amr_00 غير متواجد حالياً

amr_00 has a spectacular aura aboutamr_00 has a spectacular aura about

السلا عليكم
1- دى اسعار جميع فئات ميستوبيشى لانسر وممكن تكلم التوكيل وتسئل على اللى انت عاوزه 16606 ... وده رقم 01223899906استاذ محمود فهمى مسؤل مبيعات فى التوكيل ديموند موتورز .. وفى معارض ممتاز والناس كلها بتشكر فيه اسمو سمير ريان هيبقى اقل من التوكيل حوالى الف او اتنين

الفئه اللى انت عاوز رقم 3 من اخر الجدول

2- الانسر فيها abs+ebd تبداء فى الفئه هاف اسبورت وسعرها 130 الف جنيه تقريبا . والفرق بينها وبين السبورت فتحت السقف فقط اما السوبر اكشن سى دى 6 اسطوانات وكاميرا وفتحة سقف وسبويلر وفرش جلد تقريبا

3- التيل يتم تغيره 20 الف او 25 الف تقريبا

4- الفتيس ممتازوسحبه جيد ما بتحسش بنقل السرعه اوى يعنى وفيها انك تشغله مانيول او اتوماتيك اسمو فتيس ستيبترونيك

5- العفشه كلها واحد بتاعت ال1600 وكلها عافشه رياضيه وتعليق خلفى متعدد وعمود اتزان عشان فى الملفات تبقى ثابته . باختصار عربيه ثابته بشهاده الجميع
وهى بتبقى فى الاول بتبقى نشفه شويه لاكن مع مرور الوقت بعد 5 الف كيلو بتبقى نعمه وتمام اوى

وفى تقارير فى صفحات المنتدى ممتازه هتستفاد منها

وربنا يوفئك

عش ماعشت فإنك ميت ، وأحب من شئت فإنك
مفارقة ، وإعمل ماشئت فإنك مجازى به
.........................
نار لم تحرق إبراهيم .. سكين لم تقتل إسماعيل .. بحر لم يغرق موسى .. وحوت لم يأكل يونس ... قل لن يصِيبنا إلا ما كتب الله لنا.

التعديل الأخير تم بواسطة amr_00 ; 31-12-2012 الساعة 03:48 AM
قديم 31-12-2012, 11:22 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr_00 مشاهدة المشاركة

السلا عليكم
1- دى اسعار جميع فئات ميستوبيشى لانسر وممكن تكلم التوكيل وتسئل على اللى انت عاوزه 16606 ... وده رقم 01223899906استاذ محمود فهمى مسؤل مبيعات فى التوكيل ديموند موتورز .. وفى معارض ممتاز والناس كلها بتشكر فيه اسمو سمير ريان هيبقى اقل من التوكيل حوالى الف او اتنين

الفئه اللى انت عاوز رقم 3 من اخر الجدول

2- الانسر فيها abs+ebd تبداء فى الفئه هاف اسبورت وسعرها 130 الف جنيه تقريبا . والفرق بينها وبين السبورت فتحت السقف فقط اما السوبر اكشن سى دى 6 اسطوانات وكاميرا وفتحة سقف وسبويلر وفرش جلد تقريبا

3- التيل يتم تغيره 20 الف او 25 الف تقريبا

4- الفتيس ممتازوسحبه جيد ما بتحسش بنقل السرعه اوى يعنى وفيها انك تشغله مانيول او اتوماتيك اسمو فتيس ستيبترونيك

5- العفشه كلها واحد بتاعت ال1600 وكلها عافشه رياضيه وتعليق خلفى متعدد وعمود اتزان عشان فى الملفات تبقى ثابته . باختصار عربيه ثابته بشهاده الجميع
وهى بتبقى فى الاول بتبقى نشفه شويه لاكن مع مرور الوقت بعد 5 الف كيلو بتبقى نعمه وتمام اوى

وفى تقارير فى صفحات المنتدى ممتازه هتستفاد منها

وربنا يوفئك

مشكور ياباشا بالذات علي الاسعار ديه اللي كنت عايزها فعلا
قديم 31-12-2012, 11:24 AM

طيب انا بقي بصراحه محتار ناس بتقول فيها ebd وناس لا

مش عارف العربيه مالهاش موقع رسمي ليه بس