العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 18-12-2012, 04:47 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of
عاجل مقبل على تركيب فوانيس شبورة للـ BYD f3

بسم الله الرحمن الرحيم

مقبل على تركيب فوانيس شبورة زينون السعر 200 جنيه بس حاجة نضيفة
ياريت نصيحة .....أركبو على مفتاح السخان ولا على الشبورة الخلفي ولا مع النور ولا أعملو مفتاح لوحده وديه حاجة قلقاني عشان مش عايز لعب في منطقة العدادات خصوصا ان في احد الاعضاء في منتدى أخر كان كاتب ان نور الشبورة الامامي موجود اسلاكه وموجد المؤشر بتاعه في الطابلوة وبينور أخضر مش برتقالي زي الشبورة الخلفي بس لازم الكهربائي يدور عليه والسلاك عند منطقة العدادت

تنصحوني بأيه بقى ... بس بسرعة ياجماعة انا هاركب الخميس او الجمعة

My Car BYD F3
قديم 18-12-2012, 05:52 PM
yasser_z9 yasser_z9 غير متواجد حالياً

yasser_z9 will become famous soon enoughyasser_z9 will become famous soon enough
افتراضي رد: مقبل على تركيب فوانيس شبورة للـ BYD f3

متابع
التوكيل كان عايز يركبه بدل السخان ب380 جنيه بس انا رفضت وطلبت مفتاح منفصل فقلى استنى لما تجيب مفتايح
شبوره عادى مش زينون اللى فى التوكيل
قديم 18-12-2012, 06:07 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

الصراحة بتوع التوكيل حطين سعر مبالغ فيه اوي ..... عشان كدة انا هاجبهم من برة ولاقيتهم عند واحد في الاميرية بـ 200 زينون ..... وشكرا على الافادة بخصوص ان التوكيل بيركب على مفتاح السخان

My Car BYD F3
قديم 18-12-2012, 10:46 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

كان فى عضو هنا قال
انة اشترى مفتاح شبورة تيوتا استيراد ب 20 جنية بس مقلش اشتراة منين و ركبة جنب لمبة الانذار
و لقى كهربائى قدر يوصلة زى ما حضرتك بتقول
و هل شوفت خامة الكشافات و هل جربت قدرة النور بتاعها
اتمنى من حضرتك تقولنا عملت اية علشان المشكلة ناس كتير نفسها تحلها و التوكيل حرامى قوى و ياريت هيعملها عدل بمفتاح منفصل
نتمنى من حضرتك توافينا بالجديد
ربنا يوفقك
قديم 19-12-2012, 09:57 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

مقبل على تركيب فوانيس شبورة زينون السعر 200 جنيه بس حاجة نضيفة
ياريت نصيحة .....أركبو على مفتاح السخان ولا على الشبورة الخلفي ولا مع النور ولا أعملو مفتاح لوحده وديه حاجة قلقاني عشان مش عايز لعب في منطقة العدادات خصوصا ان في احد الاعضاء في منتدى أخر كان كاتب ان نور الشبورة الامامي موجود اسلاكه وموجد المؤشر بتاعه في الطابلوة وبينور أخضر مش برتقالي زي الشبورة الخلفي بس لازم الكهربائي يدور عليه والسلاك عند منطقة العدادت

تنصحوني بأيه بقى ... بس بسرعة ياجماعة انا هاركب الخميس او الجمعة
هتروح عند اى حد بتاع قطع غيار استيراد يابانى(وليكن سوسو بتاع قطع غيار استيراد يابانى وكورى وهو موجود على المريوطية -هرم واشهر من ميدان التحرير هناك) وتشترى منه المفتاح بتاع الشبورة بتاع العربية التويوتا هيعمل من 20 الى 50 وهو بيركب مكان الدرج الصغير بتاع الفلوس الفضة اللى على شمالك وبيركب بالظبط يعنى شيل وحط والمربع اللى راكب فيه الدرج بتاع الفلوس ولمبة الانذار وزراير ظبط اتجاهات المرايه ده كله بيتشال ومن وراه الكهربائى هيلاقى فيشة موصله كهرباء للمبة الانذار وزراير المرايا هيلاقى فيها مخرج فاضى لو لمس بالمفك هيلاقيه واصلو كهرباء وده يعمله للمبة الشبورة اللى هنجبها وهنركبها مكان الدرج
الصغير بتاع الفلووووس ...!!!