العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > وظائف مصر موتورز

وظائف مصر موتورز Automotive career opportunities , jobs , Career , find jobs ,وظائف خالية,مواقع وظائف خالية, بحث عن وظائف خالية, كهربائى سيارات عمل خالية, طلب وظائف ,وظائف شاغرة, وظائف مهندسين سيارات ,وظائف بالخارج ,فرص عمل ,البحث عن عمل, وظائف ,توظيف, ميكانيكى فرصة عمل , مصر موتورز وظائف خالية , مهندسين للتوظيف, وظائف خالية ، وظائف شاغرة ، وظائف مصر ، وظائف الخليج ، البحث عن وظائف

قديم 21-11-2010, 05:01 AM
hanybany hanybany غير متواجد حالياً

hanybany is on a distinguished road
افتراضي معايا راس المال ومش عارف ابدا ؟؟؟؟؟؟

ياجماعه سلام عليكم
انا الحمد لله لسه راجع من السفر ومعايا مبلغ يجيب عربيه اوبترا مثلا
وبفكر اشتريها واشتغل بيها فى اى شركه عندنا فى الاسكندريه
على اساس انا اللى اسوقها
وبصراحه مش لاقى اى فرصه عمل اخرى غير انى اعمل كده
المبلغ اللى معايا عاوز احطه فى سياره زى دى واشتغل بيها على هذا الاساس
ياترى فيه حد تانى عنده فكره غير دى للانى بجد محتار
اللى عنده اى فكره ليا ياريت يدلنى وخاصه لو كان حد من اهل اسكندريه
ولكم جميعا التحيه
المراسله على ايميلى الخاص
hanybany222@yahoo.com
قديم 21-11-2010, 06:07 AM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معايا راس المال ومش عارف ابدا ؟؟؟؟؟؟

بالنسبه ليا انا شاصيا افضل تاكسى لو ليك خبرة فى العربيات توكل على الله الموضوع ده فى اسكندرية بيعمل الصح و بيعتيش مراتح و بتشتغل بمواعيدك و الله الموفق
بس الموضوع لو مش فى دماغك حلو بلاش!!

او هات عربية نقل بالتقسيط و هتشتغل بيهل فى شركة او اى حاجه كده مع اللف فو الدوران اعرف واحد واخد عقد بعربية اسوزوا كاسر ل5000 جنيه شهريا و طبعا شغل اوردرات و طلبيات هكذا

بصراحة الموضوع اللى اللى انت كاتبه ده معنديش عنه فكرة

الحلم
قديم 21-11-2010, 06:14 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

اولا لو عالمشاريع ففيه مشاريع كتير قوى ممكن تتعمل بالمبلغ ده والحكم هنا لو انت عايز المشروع ده ولا عايز مشروع وخلاص
ثانيا انصحك طالما تاجير خليك فى اللانوس او الفيرنا لان دول قطع غيارهم ببلاش واعتقد ان عيوبهم اقل كتير من الاوبترا
عموما انا من اسكندرية ولو احتجت نصيحة فى اى مشاريع تجارية ابعتلى ع الخاص ولو محتاج اى نصيحة تحت امرك
قديم 21-11-2010, 07:16 AM
mialbedewy mialbedewy غير متواجد حالياً

mialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the rough

هو كان فيه فكرة تصنيع اكياس البلاستيك
الموضوع ده بيتعمل في محل ورشه يعني
بيتكون من جزئين
1-مقص وده تمنه في حدود من 18 ل 20 الف
وهو اللي بياخد رول البلاستيك ويقطع ويعهملك الاكياس بالاحجام المختلفه
2-المكنة اللي بتاخد الحبيبات الماده المصنعه يعني وبتطلع الرول وتمنها في حدود 35 الف مصنعه مصري
فيه ناس بتبتدي بالمقص الاول وتشتغل وتشوف سوقها بيشتري الرول من ورشه تانية او مصنع وبيقص عنده ويبيع اكياس
هو مشروع ظريف كنا بنفكر فيه لكن معملناش حاجه
وممكن تطورات بعد كده انك تجيب مكنة الطباعه علي الاكياس عشان تعمل للمحلات والصيدليات
بس الارباح والحجات دي معرفهاش الصراحة
وموضوع المكنة والحبيبات عايز صنيعي طبعا
المقص بيشتغل علي كهرباء 2 فاز يعني زي كهرباء البيت بس المكنة التانية عايزه 3 فاز يعني لازم تركب عداد تجاري 3 فاز وساعتها يبقي اكيد عندك نشاط تجاري واوراق واللذي منه
----------------
وانا في رأي التجارة تشغيل دماغ يعني ممكن واحد يفضل فاتح مجل طول عمرة وممكن واحد يفتح محل وبعد 10 سنين يبقي مصنع وبعديه ب 5 سنين يبقي بيصدر فاهمني
بالتوفيق
قديم 26-11-2010, 03:59 PM
tito_alex tito_alex غير متواجد حالياً
من انا؟: طيب بس عصبى جدا وبعشق السيارات
التخصص العملى: محامحى
هواياتي: صيد الاسماك

tito_alex is on a distinguished road

لو فى موضوع العربيات أولا بلاش تشرى عربية ملاكى وتشغلها لانك حتتعب وفى الاخر حتلجأ انك تأجرها بدون سائق والعربية حتتهلك
حضرتك ممك تشترى تاكسى وهو مشروع كويس حتى لو انت مش فاضى ممكن تجيب حد يكون كويس ويكون معاك انا من اسكندرية واشتغلت فى المجال ده
تانى حاجة ممكن تشترى عربية ميكروباص وتشتغل برده ودخلها كويس بس اهم حاجة الناس اللى يشتغلوا معاك يكونوا كويسين ولو اى استفسار راسلنى على الايميل : tito5331@yahoo.com

أو إتصل بيه وإن شاء الله حفيدك 0190200389