العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > بونتو PUNTO

قديم 03-12-2012, 12:41 AM
the necromancer the necromancer غير متواجد حالياً

the necromancer is on a distinguished road
افتراضي رأيكم في بونتو 2000 بالسعر ده ؟

السلام عليكم
عايز رأيكوا ياشباب عشان نويت اتوكل على الله واشتري لو طلعت كويسه

بونتو موديل 2000 وبسعر 31 الف جنيه
من الكشف الظاهري كده اعتقد مفيهاش مشاكل لسه هاخد الميكانيكي بكره ان شاء الله يكشف عليها

المشكله اللي حسيتها هي لما بجيب الدواسه عالاخر على الاول العربية مبتسحبش صوت الموتور بيعلى فقط من غير ما تجمع عزم او تسارع لكن باقي الغيارات حاسسها تمام مفيهاش مشكله سحبها معقول
ديه ممكن تكون من ايه وهل صعب حلها ؟؟

وايه رأيكم في السعر العربيه محتاجه مصاريف بسيطه مرايه وشحن تكييف وعوامة البنزين وحاجات صغيرة كده؟؟
وايه رأيكم في البونتو عموما هل قطع غيارها وتصليحها سهل ولا هيتعبني ؟

شكرا
قديم 01-01-2013, 04:57 PM
john_mo john_mo غير متواجد حالياً

john_mo will become famous soon enough
افتراضي رد: رأيكم في بونتو 2000 بالسعر ده ؟

se3rAHA momtaz taba3an bas el 7agat ely bt2ol 3liha me7taga tasli7 de te2l2 shwiteen law anta nafasak twel 5odha w sala7ha law malksh 2we w hatzha2 bsor3a balash w 5ly balak el punto tasli7ha w kta3 3'eyarha tet3b bas taba3an ka 3arabya to7fa
قديم 04-01-2013, 11:54 AM
الصورة الرمزية handtools123
handtools123 handtools123 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد دياب
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: صيانة العربيات

handtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud of

السعر ممتاز والعربية ممتازة ماشاء الله ربنا يباركلك فيها المشكلة بتاعة الماتور صوته عالى على الاول ممكن تكون العربية عايزة طقم دبرياج كامل انا معايا بونتو 95 هيا مشكلة العربيات دى قطع غيارها أغلا من الكورى بس سعرها معقول على العموم ربنا يباركلك فيها ويحفظهالك يارب

محمد دياب
قديم 04-01-2013, 01:00 PM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

لو التكييف عاوز شحن علي كلام الراجل خليه يشحنه هو و اديلو ال 70 جنيه ز الا ال 100 جنيه بتاعت الشحن لأن معظم اللي بيقول التكييف عاوز شحن بيكون فيه حاجة جامدة في التكييف لأن الشحن بسيط و سهل و مش بياخد وقت ايه اللي خلاه ما شحنوش؟ عربية جميلة جدا و صدقني هتتمتع بسواقتها و قطع الغيار كلها عند محمد يوسف.