العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

موضوع مغلق

قديم 13-02-2010, 02:30 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

كنت عايز اسأل سؤال للاستاذ مدحت .. لو عربية قدرتها و ليكن زي النوبيرا 109 حصان بعد تعديلك هتزيد هتبقي كام ؟!

IBIZA
قديم 13-02-2010, 07:16 PM
ايمن منصور ((عباسى )) ايمن منصور ((عباسى )) غير متواجد حالياً
عضو ((عباسى))
من انا؟: عباسى
التخصص العملى: عباسى
هواياتي: عباسى

ايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant future

بما ان موضوع التعديل لسه بدري عليه
طيب منتكلم علي موضوع الاضائه الي انت عدلته ليصبح اقوي
واشرحه ويريت لو في صور
وتكلفته اد ايه ولو الواحد حب يعمله هل ممكن تعمله
وشكرا
قديم 13-02-2010, 07:28 PM
elwaneny elwaneny غير متواجد حالياً

elwaneny is on a distinguished road

انت كدا حيرتنا ومش عارفين ايه الاختراع ...بس الاختراع دا ممكن يأثر بالسلب علي السيارة بعد كدا ولا لا متهيألي دا محتاج دراسة تاني ...وبرضه سؤال تاني ...هو الاختراع دا ينفع علي كل انواع السيارات بمختلف سعاتها الليترية ولا علي حاجة معينة وأتمني لك التوفيق بإذن الله في الاختراع بس طمني علي الاخبار أول بأول
قديم 13-02-2010, 09:06 PM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

bibo-dew مساء الفل متستعجلش كله بميعاد مكتوب و عنصر المفجائه مطلوب و بيدرس فى الدعايه و الاعلان
اما عن الضرر و الناس اللى بضر بعضها ربنا يكفينا الشر اللهم امين يارب يبعد الضرر عنا جميعا انا و انت و السامعين و القارئين يا رب
انا عايزك متخافش و لا تقلق فى النهايه فى حساب عند ربنا فى الدنيا و الاخره
اما بالنسبه للنور و كمان كل اللى انا عامله حيتصور مش حسيب حاجه غير لما اصورها لان فى النهايه كله فى رصيدى عندكم او مما يزيدنى شعبيه عندكم و متشكر على دعواتكم لى وربنا يديكم جميعا و يفرجها عليكم و تحققوا كل ما تتمانوه و ينور عيشتكم يارب العالمين و يسطرها معاكم و معايا يا رب

الاخ عادل سلامه شكرا على هذه الثقه اللى بتزيدنى فرحا و حمد من الله انا سجلت تليفونك عندى و ان شاء الله اتصل بيك قبل التجارب لترها امام عينيك مباشره

corsair والله كلك زوق بجد و متشكر جدا جدا وربنا يكرمك يارب و يباركلك فى صحتك
بجد تنورنى و تزيدنى شرف وجودك عندى

sabuhashem شكرا ليك بس سر الطبخه عندى زاى اى محل مشهور بتروحله تجيب من عنده اى شىء بيعجبك مثلا لو انت من الاسكندريه محلات الفطير ابو مكسرات مليه الدنيا و كل واحد بيحاول يتفوق على التانى بس بصراحه واحد بس بيعمل الفطير ده فى منتهى الروعه بجد هو طيباس فى كامب شيزار على الترام و لو انت من القاهره فممكن تخطف رجلك الى الجيزه المهندسين ميدان لبنان و انت تعرف طعمه ايه روعه بجد

دكتور بولبولان انت دكتور لذيذ و شخصيه ظريفه حقا و بجد نفسى نتلاقى سوى و يا ريت تشرفنى فى الاسكندريه يا اما لو انا نزلت القاهره اجى لغايه عندك بس تبقى سجل تليفونى عندك و انا فى انتظار تليفونك اما حكايه انه راجل الى او انه ستيج فعلا فريق العمل اللى معى بيبذل مجهود رائع

محمد ابيزا اولا النوبيرا 106 حصان عند 5800 لفه و ليست 109 حصان اولا اللى انا شايفه ان المقايس كلها اختلفت بجد و مقدرش اكتب ارقام او اقول اى كلمه الا فى النهايه التجارب لان كل كلمه حقولها حتحسب عليا الكلمه ليها حساب هو مش اى كلام و خلاص كل اللى طالبه هو الصبر شويه الوقت مش بعيد بعد كده حنكتب كل شىء بالارقام ان شاء الله و غير كده كل المشاهدات و الملاحظات وشكرا لك يا محمد على اهتمامك و متابعه الموضوع
قديم 13-02-2010, 09:21 PM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

elwaneny شكرا على متابعتك الموضوع بيختلف من عربيه الى اخرى فى حساباته و عمايله لكن فى النهايه بينفع لكل الموديلات طبعا و هى دى الميزا اما انه يتاثر بالسلب ولا لا
فالاجابه لا (الاختراع ملهوش اى اثار جانبيه و مش كل عربيه حتيجى حيصلح العمل بها طبعا كل سياره لها ظروفها
1- لازم يكون الموتور كبسه سليم و تكون العربيه مش بتاكل زيت علاجها طقم شنبر
2- ميكونش فى اى نوع من انواع تسريب الزيت سواء كانت زيت موتور او زيت فتيس حتى و لو بسيط جدا جدا
3- حيتم الكشف على العربيه قبل العمل فيها لتاكد منها و على اساسه يتم الموافقه على العمل فيها او لا
الكشف على العربيه امام صاحبها
موضوع مغلق