العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 18-07-2010, 07:05 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي رد: هل من حق صاحب المحل انه يقولك العربيه كده مضايقانى ؟؟؟

ده انا عندى الفتره دى شويه مشاكل فى العربيه عارضها فى قسم الصيانه ونتيجه لذلك العربيه بقالها فتره بتروح للميكانيكى اقسم بالله انا برتاح لما بتروح للميكانيكى عشان هرتاح من وجع الدماغ ده لدرجة انى ساعات العربيه بتخلص وبكسل اجيبها و بسيبها عنده مده لاننا بنثق فيه

قديم 18-07-2010, 07:44 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

و الله يا استاذ احمد انا كنت فاكرك حتتكلم على الى بيركن قدام محل و هو فى مشوار له لكن طلع الموضوع ان ركنتك عند البيت و تاكد تماما ان المشكلة دى واجهت معظم اصحاب السيارات و راينا معروف ان طبعا الحق معاك لكن لو تعرف متخسروش يكون احسن و زى ما انت قولت عربيتك عالية بس حتى لو واطية كان برضه حيعترض
انا نفسى واحد صاحب محل يقول رايه
قديم 18-07-2010, 07:56 PM
corsair
Guest

انا هقولك علي الصح اللي مش هتلاقي كلام بعده يتقال

كل محل بيكون مسموحله ببروز تقريبا 30 سم اودام المحل غير كدا ملهوش انه يفتح بقه لان ده شارع عمومي وهو نفسه مش مراعيك يعني انا عمال بتراعيه وبتقول علشان ميزعلش وهوه ولا هوه هنا نصيحة عربيتك تركنها تحت بيتك وده شارع عمومي ولما يتمنع الركن من المرور في الشارع ابقي شوفلها مكان تاني غير كدا من حقك انك تركن اودام بيتك ما دام الركن مسموح في الشارع ونصيحة حاول تفهمه بالزوق لو منفعش معاه قوله انك انتا جيبت اخرك معاه ولحد كدا انتا عداك العيب وازح واي حاجه تحصل في العربية يشلها هوه مش هوه يشلها لان هوه الوحيد اللي هيكون مستفيد من اذاك

يا رب اكون افدتك بس اتكلم بالادب والاحترام في الاول وحاول تجيب حد من المنطقة يكون حاضر المناقشة والكلام علشان تبقي انتا كدا في التمام واي حاجه تحصل يبقي هو المسئول ولا يلومن الا نفسه

وتقبل تحياتي
قديم 18-07-2010, 08:01 PM
elensaan elensaan غير متواجد حالياً

elensaan is on a distinguished road

والله يا جماعة موضوع لذيذ ربنا يهدي اصحاب المحلات لان فعلا المشكلة كمان ان العربيات زاد عددها قوي يعني العمارة واجهتها 20 متر وتلاقيها 15 دور علي شقتين مثلا وفيها علي الاقل عشر عربيات طب يروحو فين ؟ دي فعلا بقت مشكلة
قديم 18-07-2010, 08:59 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

بس يا احمد هو من حقك انك تركن في شارعك او اي شارع و صاحب المحل مالوش حاجه عندك.
اتكلم معاه بالادب برضه لو اتكلم
لو قالك دا محل اكل عيش قوله و حضرتك قبل ما تفتح هنا مش عارف ان فيه عربيات بتركن في الشارع
ولا هو محل اكل عيشك يجي علي دماغي انا
لو قال حاجه قوله ما تزعلش من اللي حعمله و ما تطلوش في الكلام
و تشوف اي ضابط قريبك يقرفه شويه.
ولو مافيش ابعت فاكسات للمحافظه و شكاوي للمرور و المرافق
بعد كده حيتهد و يعرف ان الله حق

حـازم خـضـر