العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 12-07-2010, 06:28 AM
beeeeem beeeeem غير متواجد حالياً

beeeeem is on a distinguished road
افتراضي رد: و تتوالى مفاجآت الجميلة M11

العبرة بالتجربة واسا ل مجرب ولا تسال طبيب كما قال المثل
قديم 12-07-2010, 03:24 PM
الصورة الرمزية emad7759
emad7759 emad7759 غير متواجد حالياً

emad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد دبي مشاهدة المشاركة

بص يا اخ احمد انا عاوز اقولك حاجه من واقع الحياه واللي انا شفته معلش هدخلك في تفاصيل عني لكن عشان اوصلك وجهه النظر بتاعتي بص يا ابو حميد اخوك مولود في السعوديه حلو ؟ وطبعا كنا بنشتري اي اجهزة ياباني حتى اللعب على ايامي كانت ياباني وجه شيء اسمه الصيني فجاه وصدقين عمري ماجبت حاجه صيني حتى الكاسيت السوني مثلا ومتقفل ف الصين الا ويتخرب بسرعه رهيبه ويكون رديء الصنع ممع انه توكيل ومرت الايام وبرضه رحت دبي وبشتغل هناك حاليا ونفس الموضوع احنا عندنا شركات تصدير واستيراد من الصين ينهار ابيض لو اقولك على مدى استهبال ناس دي لينا واكيد حظرتك شفت المنتجات الصينيه وجربتها واخرها العربيه بتاعتك وعاوز اقولك حاجه واحده بس والله يدافعوا عن اسبرانزا يدافعو عن شيري يقولوا بريليانس حلوه كنت اشتريتلك متسكل انظف واحسن دي مش عربيات دي خردخ متلمعه وملصقينها ومركبينلها من كل لون يابطسطه والشعب المصري بيشتري وخلاص نفسه يرك عربيه هيعمل ايه بس جمارك ولعه بس انا لو هركب عجله مركبش العربيات دي والله مابكرهك فيها انت شكلك كرهتها خلاص لكن بجد لايمكن تكون دي عربيات واللي يزعل مني يزعل انا اتغظتلك ياراجل 15000 كيلو وكل ده دن كنت دخلت بيها في التوكيل عرض ربنا ينتقم منهم
احنا مش كرهنا الربيه بس ده احنا كرهنا ان الواحد يسمع اسمها

انا عربيتى دخلت فى شهر عندهم علاشان يغيرو الطابلوه تخيل عربيه

جديده والطابلوة من رداءه الخامه خرب وبيتغيرويريته موجود

دول لسه امبارح الو ليه انه جه بسلامه لله وان شاء لله على بعد بكره استلم العربيه

فاحنا فعلا كرهنا العربيات دى

وفقدنا الصقه فيها يعنى عمرى ماسافر بيها

ال للدروره القصوى ومطر انى اسافر بيها

وربنا يستر على الجميع
قديم 13-07-2010, 11:28 PM
ahmed_122 ahmed_122 غير متواجد حالياً

ahmed_122 is on a distinguished road

لاتملك الا ان تقول حسبى الله ونعم الوكيل
قديم 20-07-2010, 08:14 AM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

صدق او لا تصدق
شركة ابو الفتوح بدات تتصل باصحاب العربيات وتسالهم عن مستوى خدمة مراكز الخدمة وتلقى اى شكاوى
حدث معنا امبارح اتصل بوالدى مندوب من ابو الفتوح وساله عن اى المراكز تم التعامل ومستوى المعاملة بهذه المراكز سبحان الله سبحان مغير الأحوال
قديم 21-07-2010, 05:10 PM
خالد دبي خالد دبي غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد
التخصص العملى: استشارات ماليه
هواياتي: العربيات والدرجات الناريه

خالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura about

باشا مهما اتصلوا وقالو الحقيقه تبقى ان الخامات زفت والعربيه زفت والموتور زفت النشكله في المنتج نفسه الراجل بيقولك مش ثادر يسافر بيها ه في ناس بتسافر ب 128 يعني ربنا عرفوه بالعقل ادفع المبل ده في عربيه مشوهه الصيني غلطه كبيره هيدفع تمنها اللي يتشريها