العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 24-02-2010, 05:55 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إغلاق المصانع المخالفة للمواصفات هل الفيرنا منهم ؟؟

حضرتك لو خت بالك فى مشاركة من اللى فات أنا كاتب فعلا أن الشركة شغالة دلوقتى فى تجميع الغاز
والموضوع بتاع الغاز انا عارفه من شهر 11 إن فى دفعة غاز بس (للتاكسيات) وبعدين موضوع إنتهاء إنتاج الفيرنا مش بأيد التوكيل دة بأيد الشركة الام لان هيا اللى بتورد الاجزاء للوكيل بس دى الفكرة

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 24-02-2010, 09:14 PM
dark-man dark-man غير متواجد حالياً

dark-man has a spectacular aura aboutdark-man has a spectacular aura about

أولاً انا بشكر الجميع على المشاركة والمصارحة والمعلومات القيمة

ثانياً انا مقتنع تماما بالفيرنا بس سؤالي هو...

لو اتوقف إنتاجها هل ده حيأثر على توافر قطع غيارها ؟؟؟

يعني لو جبتها ححتاس بيها ولا قطع غيار السيارات بتفضل متوفرة حتى بعد توقف إنتاج السيارة ؟؟

انا بصراحة مش خبير في عالم السيارات بصفة عامة علشان كده انا عاوز اعرف لو عندكوا أمثلة على عربيات كانت موجودة في مصر واتوقف إنتاجها ياريت تقولولي إذا كانت قطع غيارها إختفت ولا لسه بتتصنع لحد دلوقتي ؟؟

يعني لو العربية اتوقف إنتاجها هل بيوقفوا كمان إنتاج قطع الغيار ؟؟؟؟ .......... لأن دي تبقى مصيبة وده ممكن يكون السبب اللي يخليني ارجع في كلامي

ياريت الرد العاجل لأني بإذن الله تعالى ناوي اشتري بكرة الخميس او الجمعة بالكتير علشان ألحق عرض الخصم على السعر اللي حيخلص مع نهاية فبراير... مع إني واثق انهم حيمدوه غصب عنهم ومتوقع ان الاسعار حتقل... بس خلاص انا زهقت من الانتظار ومحتاج العربية ضروري ....

ادعولي اني آخد القرار السليم

وشكرا لكل من ساهم بالرد ptmnlo123per154
قديم 24-02-2010, 09:59 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

أنا كان معايا الاكسيل لغاية شهرين ونص وكل قطع الغيار بتاعتها متوفرة وانا قلت لحضرتك اشتريها مفيش اى مشكلة
ولا قلق من اى حاجة يعنى بالعربى توكل على الله وكل شئ تمام التمام
عندك الاكسنت والانسر المكواه والكريستاله والتويوتا الكرولا العيون وغيرها كتير
كل قطع الغيار متوفرة ومتقلقش يا باشا

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 27-02-2010, 01:05 AM
enhrmmo enhrmmo غير متواجد حالياً

enhrmmo is on a distinguished road

طبعا انا قرات كل التعليقات
لكنى والله العظيم انا لفيت معارض كتير قوى ولم اجد افضل من الفيرنا دى بصراحه
شوفت الاسبرانزا واللانوس اعتقد جنب الفيرنا صفر
ومن يقول ان الفيرنا خفيفه بعد 120كم ياريت يفتكر لما تزيد سرعته عن كده ان عياله فى البيت مستنيينه
وربنا ينجينا جميعا يارب
واى عربيه عند السرعه فوق 120 كم لازم تكون خفيفه لانه كلما زادت السرعه كلما خف الوزن
وبعدين مجرد التطوير فى العربيه ولو بتغيير الالوان والاضاءه ده كويس جدا
بلاش نكسر مجاديف المصريين فى غبور وخليهم ربنا معاهم ويفضل المصنع بتاعهم شغال علطول يارب امين
والله انا بتمنى ليهم بعد دراسة الفيرنا كويس انها تفضل علطول وتوقعى مع احترامى لمن قال ان المصنع حيقفل بعد سنه ان المصنع مستمر الى اجيال كثيره ان شاء الله تعالى مع تحديث الموديلات زى ما قولت قبل كده
م/عماد عبد الهادى الفيومى
0105430518
قديم 27-02-2010, 02:44 AM
الصورة الرمزية MANO_War
MANO_War MANO_War غير متواجد حالياً

MANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of light

هو محدش قال ان مصنع غبور هيتقل الى هيتقف خط انتاج الفيرنا و دة كلام باكد انى سمعتة انا كمان من اسبوع بس محطتش فى بالى
اشترى يا استاذ و توكل على الله
متقلقش غبور أقوى من انة يتقفل خصوصا انة بيخرج من عندة عربيات اكثر كفاءة من عربيات كتير بتتقفل فى مصر
يعنى الفيرنااا عربية اثبتت نفسها عالطريق يبقى مفيش داعى للخوف

ربك يسهلها