العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 28-01-2010, 09:05 PM
ROLAND ROLAND غير متواجد حالياً

ROLAND is on a distinguished road
افتراضي رد: محتاج نصيحة مهمة جدا جدا ارجوكم

لحد دلوقتى ماحدش اتكلم عن الأوبترا او عن النيسان تقريبا مافيش حد فى المنتدى راكبهم طب مافيش حد يقدر يفيدنى فيهم ؟
قديم 29-01-2010, 06:56 AM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold

مفكرتش في المستعمل حالة نظيفة
في عربية ايبيزا انا حطتها في قسم البيع هنا بالمنتدي مو 94 متسقطلها مكنة2000 واتوماتيك ومتظبطة عالآخر....لو ليك في الهاتش باك ومقلكش علي ثبات الألماني محمد ايبيزا يقلك
قديم 29-01-2010, 03:10 PM
ROLAND ROLAND غير متواجد حالياً

ROLAND is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رياح التغيير مشاهدة المشاركة

مفكرتش في المستعمل حالة نظيفة
في عربية ايبيزا انا حطتها في قسم البيع هنا بالمنتدي مو 94 متسقطلها مكنة2000 واتوماتيك ومتظبطة عالآخر....لو ليك في الهاتش باك ومقلكش علي ثبات الألماني محمد ايبيزا يقلك
فكرت طبعا فى المستعمل العالى النظيف بس الناس خوفتنى من المستعمل وخصوصا انى ماعنديش خبرة كافية بالعربيات وبالذات الميكانيكا مش بفهم فيها حاجة حتى هنا فى المنتدى كان فيه موضوع بعنوان نار الزيرو ولا جنة المستعمل اقتنعت انى لو جبت مستعمل لازم هايتضحك عليا وبعدين فين قسم البيع ده انا مش عارف ادخله هنا ؟
قديم 30-01-2010, 12:53 AM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

سمعه غريبة الالنترا معروفه من الموديل القديم 2005 ان ثباتها حلو !! يمكن عشان الفيرنا ثباتها وحش فا الناس بتعمم علي كلو

الاوبترا انا شفتها مرة علي الطريق كنت ماشي 140 و الهوا كان شديد علي الصحراوي و لقيتها معديه من جنبي كان ماشي في حدود 160 170 بس الهوا كان بيلعب بيه جامد العربية بترقص علي الطريق بطريقة غريبة !! متحصلش حتي لو ماشي علي طريق مدغدغ !

و متخافش من الانترا اسأل ملاكها هنا و هيقولولك ان ثباتها حلو
انا اسف بس انا مش مع حضرتك انا واحد صاحبي معاه الاوبترا وبيعدي بيها ال 150 وانا كذا مرة كنت راكب معاه وشفت بنفسي والعربية بتبقي مكلبشة في الطريق وبياخد بيها غرز علي ال 140 وبتبقي ثابتة العربية واسعة انا بركب انا فيها انا واصحابي بنبقي قاعدين 4 ورا والعربية بتبقي واخدة و شنطتها بحر وموتورها قوي وعمره طويل والعربية عائلية و الاتوماتيك بتاعها حلو ومشاكلها قليلة وصيانتها مش كتير وقطع غيارها في المعقول ده غير شكل التابلوه احسن ميت مرة من تابلوه الالنترا والفرش عاجبني اوي وعلي فكرة انا صاحبي بيسافربيها كتير جدا ومبتعملش معاه مشاكل علي الطرق الممفتوحة
انا رايي الاوبترا احسن
ارجو ان رايي مايدايقش حضرتك
قديم 30-01-2010, 12:56 AM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ROLAND مشاهدة المشاركة

لحد دلوقتى ماحدش اتكلم عن الأوبترا او عن النيسان تقريبا مافيش حد فى المنتدى راكبهم طب مافيش حد يقدر يفيدنى فيهم ؟
انا رايي بلاش النيسان لسبب واحد مالوش تاني ان قطع غيارها نااااااااااااااااااار نار يا حبيبي انر هي وكل الياباني
ان اديت حضرتك رايي في الاوبترا ارجو يكون افاد حضرتك