العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

موضوع مغلق

قديم 04-03-2010, 07:03 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol مشاهدة المشاركة

والله انت جامد يادكتور انا على فكرك جارك فى النزهة شارع المؤرخ محمد رفعت ونفسى اشوفك بجد

وبالنسبة لل 150 عفريت انا عايز من ده ياحزنبل 150 عفريت مليون خلص مشروعك وقيمه ونديله فترة من الزمن عربيتك تعملها 20000 كيلو بعد المشروع ونحكم عليه لو اشطا مافيش اضرار انا معاك
ياراجل ! محمد رفعت ده الشارع الموازى لى على طول ! أنا خلف أبو زكرى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 05-03-2010, 02:03 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

و عليكم السلام ورحمه الله و بركاته
انا يا جماعه متشكر جدا على اهتمامكم بالاختراع
انا لسه مخلص النهارده فى صباح يوم الخميس اللى هو 5 مارس بس انا تعبان جدا لانى كان عندى عمل طقم شنبر و بعد كده تطبيق الاختراع
و الحمد لله انا خلصت بس انا دلوقتى فى مرحله مشاهده النتائج و تصويرها
و غدا حنبتدى بتصوير كل مرحله على حدى
1-مرحله السياره مفوله بنزين 80 لاخر نقطه كل التانك بنزين 80 و نشوف سرعه العربيه و تجميعها على البنزين ده و حساب استهلاك العربيه من البنزين و طلوع العربيه على الغيار التانى و طلوع العربيه على الغيار التالت و مدى تاثير التكيف على الطلعات و المشى على الغيار الخامس سلانسيه و مدى تاثير التكيف على الغيار
2- مرحله التانيه تفويل بنزين 92 بعد تفرغ بنزين 80 و نشوف مرحله التسارع و المشى 100 كيلو لحساب استهلاك العربيه للبنزين

مرحله التصوير لغايه يوم الربعاء
كنت عايز حد يعرفنى ازاى انزل الفيديو على الموقع علشان معنديش فكره فى الجزئيه دى و لو سمحتم اكتبولى بالتفصيل و وضوح علشان يبقى سهل عليا تنفيذه و شكرا لكم
قديم 05-03-2010, 02:25 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of

بعد اذنك يا استاذ مدحت الأفضل انك تعمل بالموضوع ده برائة اختراع أو تسجل الفكرة عند بتوع الملكية الفكرية دول علشان تقدر تشرح لنل باستفاضة وبدون أدنى قلق
قديم 05-03-2010, 02:27 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of

ممكن ترفع الفيديوهات على اليوتيوب وبعد كدة تحط الابط هنا
قديم 05-03-2010, 02:40 AM
عمرعلى عمرعلى غير متواجد حالياً

عمرعلى is on a distinguished road

ياة واللة كويس
اختراع فى ست شهور
دة فين ناس بتعيش ميت سنة ولاتخترع شيئا
موضوع مغلق