العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 14-07-2010, 09:07 AM
wwweee_26 wwweee_26 غير متواجد حالياً

wwweee_26 is on a distinguished road
افتراضي رد: لانسر ولا كيا كارينز

يا باشا كلامك كويس بس اسمحلى اختلف معاك فى ان الانسر مضمون عن الكيا.....الكيا بردة شركة محترمة و مضمونة و بعدين لو انت كنت بتجرىجامد بالانسر وكلت مطب ناشف ممكن بردة كان يحصل اى حاجة ..دة مش مقياس
قديم 14-07-2010, 09:16 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

الانسر بلاادنى شك عربية اثبتت كفاءة فى السوق المصرى ونجحت نجاح منقطع النظير نظرا لقوة تحملها وتوفر قطع الغيار ورخص ثمنها وسعر اعادة بيعها المرتفع اذن فى المجمل عربية ناجحة بكل المقاييس اما الكارينز عربية حديثة العهد بالمقارنة بالانسر شكلها جديد وفخمة الى حد كبير من الصانع الكورى الشهير كيا العربية نجحت فى خلال فترة صغيرة نجاح كبير والاهم ان ضمانها 5 سنوات او 100,000 كم

اذن عاوز عربية ذات اداء رياضى والمساحات الداخلية متوسطة يبقى الانسر و لو عاوز عربية اسرية ويهمك راحة الركاب وشكل جديد يبقى الكارينز

تهم نقطة عاوز تبيعها يبقى الانسر ولو مش بتفكر يبقى الكارينز
قديم 14-07-2010, 11:15 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

فعلاً اللانسر أفضل بكتيير من الكيا وسعرها مش بينزل بسرعة وعربية ممتازة انا مع والدي 2004 عاملة 145.000 كم والحمد لله زي الفل.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 15-07-2010, 12:15 AM
wwweee_26 wwweee_26 غير متواجد حالياً

wwweee_26 is on a distinguished road

انا مش فاهم لية كل واحد بيكلم على اعادة البيع...هى الكيا صينى...ولا احنا نشترى الحاجة عشان نبيعها
قديم 15-07-2010, 02:23 PM
الصورة الرمزية Abu_mazen
Abu_mazen Abu_mazen غير متواجد حالياً
من انا؟: أمجد الكيال
التخصص العملى: Management Information Systems
هواياتي: الكمبيوتر والقراءة والسيارات

Abu_mazen has a spectacular aura aboutAbu_mazen has a spectacular aura about

من واقع خبرتي وانا اعمل فى الخليج ( السعودية) بالنسبة السيارة الكارينز فهى منتشرة جداً الآن فى الخليج وده معناه انها سيارة ممتازة وتتحمل ظروف الجو الحار ناااااااار يا حبيبي ناااااااااار والطرق الصعبة والسفر لمسافات طويلة بالالف كيلو على الاقل ، أى أنها أثبتت نفسها كسيارة عائلية للاسرة ، بعكس اللانسر مش مرغوبة فى الخليج اوي ومحدش بيركبها غير الأخوة المصريين والأردنيين والفلسطنيين كل كام يوم لما أقابل سيارة لانسر وأقول ياااااه لانسر اللى مغرقة مصر سبحان الله ، بس اكيد برضه هى سيارة كويسه مش وحشة 0