العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 12-06-2011, 02:41 PM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all
افتراضي رد: سعر تيل الفرامل الأصلي؟

السلام عليكم ... شكراً يا رجالة على الرد و الإهتمام

بالنسبة للسعر فالتيل الأصلي فعلاً في غبور اغلى من مراكز الخدمة و الموزعين بعد ما سألت ( يا ريتني كنت سألت قبل ما اشتري)
لقيت انه في غبور ب280
اعرف ناس شارياه ب185
و لقيته بعد كدا في اماكن تانية ب140 !!!

و انا كنت جايبها من مركز خدمة معتمد ... دايماً الحاجة هناك اصلي
بالنسبة للصفارة الحمد لله راحت ... بعد ما روحت لميكانيكي جبني نضفهولي و صنفره ... (لقى فيه زي سنة عالية كدا !!) و دلوقتي الحمد لله تمام ... بس كانت نصيحته اني اشتري النوع الكوربي ابو 60 جنيه فعلاً لأنه اطرى على الطنبورة عشان مفيهوش نحاس زي الأصلي

الغريب ان كل مصنعي السيارات بيحطوا نسبة نحاس في التيل دلوقتي ..مش بس هيونداي

اللي ميعرفش يقول هجص !

قديم 14-06-2011, 01:00 PM
h_haitham h_haitham غير متواجد حالياً

h_haitham is a jewel in the roughh_haitham is a jewel in the roughh_haitham is a jewel in the roughh_haitham is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

بص يا زعيم اولاً التيل الاصلي بيعمل في غبور 280 جنيه الكلام ده مفيش من اسبوعين

انا جيبت تيل اسمه جولد التيل ده فعلا ملهوش حل والله حاسس اني راكب عربية تانية غير عربيتي من لمسة رجلي للفرامل العربية بتقف والتيل كوري وديه صورة التيل

وسعرة 60 جنيه بس بأمانه شغال معايا احسن من التيل الاصلي لان رجلي كانت بتسرح كتير علي الفرامل علشان العربية تفرمل مع انه لسه فيه يمشي العربية 1000 كيلو كمان

كلامك صح 100 / 100 وانا جربت الجولد اكثر من ممتاز مع ان عربيتى اوتوماتك
قديم 11-07-2011, 08:40 PM
الصورة الرمزية badawy66
badawy66 badawy66 غير متواجد حالياً

badawy66 will become famous soon enoughbadawy66 will become famous soon enough

التيل الاصلي بتاع الفرنا ي الي بتيجي بية تمنة 390 جنية انا مركبة عند مودرن سيرفيس زي الى كان فيها بالظبط . تعرفة ازاي انو هو الاصلي هتلاقي العلبة بتاعت غبو اوتو وظهر التيل لونة اخضر وتقريبا غبور محتكر التيل دة لاني سالت علية وسمعت حوارات واسعار وكل الى في السوق مش اد كدة . احسن حاجة روح لفرع الشركة الام احسن.
قديم 27-08-2011, 11:36 AM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

انا جبتة من نافع اللى فى ميدان الجامع ب 150 ومافهوش علامة مائية ملزوقة العلبة بسلوتب عادى من فوق

اية اتضحك عليا ولا اية ؟
قديم 20-09-2011, 08:59 PM
الصورة الرمزية هاني السويدي
هاني السويدي هاني السويدي غير متواجد حالياً
هواياتي: سباق السيارات

هاني السويدي has a spectacular aura aboutهاني السويدي has a spectacular aura about

انا جربت التيل الجولد ده وبصراحه جميل وماشى عليه بقاله 5000 كم وتمام زي الفل