العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 26-01-2013, 04:06 PM
amr h amr h غير متواجد حالياً

amr h is on a distinguished road
افتراضي استفسار عن كينوود kdc-mp4033 واستفسارات تانية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواني الكرام..

قعدت فتره ادور على طريقة اضيف بيها AUX بحيث استفاد من الكينوود باعتباره انه كويس ولسه شغال معايا عادي..

ووصلت ان ورا الـ CD Player فيه حجات زي مدخلين واحد احمر وواحد ابيض اوصلهم بحاجه عاملة زي الوصلة بتاعة tv-out .. كان عندي جهاز n900 فيها فيه الوصلة ده.. جربتها بس للاسف ما اشتغلتش مع اني شفت فيديوهات على اليوتيوب مشغلنها لكاسيتات قديمة

حاولت اخش على المينيو وافعل الـ AUX بس للاسف مالقتش خيار AUX اصلا مع اني لقيت على النت كتيب الارشادات بتاع الكينوود بيشرح الطريقة بس مش عارف مش موجوده ليه .. فاعمل ايه..؟؟

ثانيا.. انا بعمل ده عشان عايز اجيب تابلت اندرويد اربطه بكاست العربية.. واصلا بعمل كل ده عشان يكون المتحكم في نقاء الصوت هوا كاست العربية.. واخلي التابلت في العربية على طول

فانا عايز طريقة بحيث اوصل الكهربة اللي بتوصل للكاست الى التابلت بدون الحاجه لاني اوصله من الفتحه اللي بنوصل الشاحن بيه

نيجي بقى لاخر نقطة..

عايز اجيب شاشات عادية احطها في ضهر الكرسي واربطها بالتابلت بحيث يظهر اي حاجه مشغلها.. فهل فيه حاجه زي كده..؟؟ ممكن اعرف اسمها..؟؟ واعملها ازاي وده الاهم..

عايز اعمل الحاجه ده بنفسي.. فهل ممكن..