العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 02-02-2012, 09:13 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجوكم الإفادة في مشكلتين

ساعات بيكون عزل فتحة الهوايات فيه قطع فالميه تدخل من السدر
او خرطوم فايظ التكييف مسدود فميه المطر تملى حوض الهوايات و تفيض تنزل لجوه على الدواسات

محتاجة خرطوم ميه و تجرب ترش من حوالين الهوايات الخارجية و لو مجبيتش ميه يبقى جرب رش جواها لو جابت يبقى احتمال الفايظ مسدود

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 02-02-2012, 10:34 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة neou مشاهدة المشاركة

الف شكر يا بشمهندس سمير على ردك
هجرب تغيير الفلترين , ومفيش اسباب تانية ؟؟
هكشف على السقف بس انا كنت مستبعد الموضوع دة لأني كشفت علية وانا بغير كاوتش الباب , طب معلش هي اية الأماكن التانية اللي ممكن تدخل منها المية لجوه العربية

انا كان معايا أخت عربيتك يباشا
ياريت تروح لميكانيكى كويس تنزل الفتيس عندوا وتشوف الإسطوانة تتغير ولا تملاها
وبالمرة تشوف الديسك والبلية
أما موضوع المية ده من عند الحوض اللى تحت البرابريز الأمامى هتلاقى مكان لدخول المياه اللى بتدخل على الصالون مش من السقف

تقبل مرورى
قديم 02-02-2012, 11:26 AM
الصورة الرمزية neou
neou neou غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant at AC.
هواياتي: Driving- football- drawing

neou will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

انا كان معايا أخت عربيتك يباشا
ياريت تروح لميكانيكى كويس تنزل الفتيس عندوا وتشوف الإسطوانة تتغير ولا تملاها
وبالمرة تشوف الديسك والبلية
أما موضوع المية ده من عند الحوض اللى تحت البرابريز الأمامى هتلاقى مكان لدخول المياه اللى بتدخل على الصالون مش من السقف

تقبل مرورى
الله ينور عليك انا عملت كدة امبارح كبيت ميه على البرابريز مكان البطارية ولقيت المية بتنزل جوه العربية يعني الحمد لله عرفت مكان التسريب.
وبالنسبة لإسطوانة انا هغيرها ان شاء الله .بس بعد اللي حصل امبارح دة الواحد ملوش نفس يعمل اي حاجة .حسبي الله ونعم الوكيل
قديم 02-02-2012, 05:52 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة neou مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك انا عملت كدة امبارح كبيت ميه على البرابريز مكان البطارية ولقيت المية بتنزل جوه العربية يعني الحمد لله عرفت مكان التسريب.
وبالنسبة لإسطوانة انا هغيرها ان شاء الله .بس بعد اللي حصل امبارح دة الواحد ملوش نفس يعمل اي حاجة .حسبي الله ونعم الوكيل
هى العربية عامله اه معاك فى الدوارة والمشى ، انا قريت شوية مواضيع من القديمة بعد إذنك ، مشكلة العربية دى انها بتسخن اوى أكتر من أى عربية تانية وطبعا انت عارف ان السخونية بتفتح حجات كتير ، ربنا يوفقك و يديك خيرها ويكفيك شرها

تقبل مرورى
قديم 02-02-2012, 07:08 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

المشكله الاولى حاجه من اتنين 1- اسطوانه 2- علبه الشكمان بس ده مستبعد بس بص عليه الاول علشان ده حيبقى ارخص.
المشكله الثانيه حلها انك تاعد واحد جنبك و تمشى فى ميه وهو يبص الميه جايه منين

Hesham Samir