العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 01-12-2011, 12:06 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سااااعدوني يا رجااااالة

لو العربية فى الضمان لا تتردد انك تروح التوكيل
و الله اعلم ممكن تكون مشكلة فى نظام توقيت الكامات

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 19-12-2011, 12:50 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة comaro ss مشاهدة المشاركة

مساااء الخيييرر

كل سنة وانتم طيبييين

يا رجالة انا معايا هوندا سيتي 2010

العربية عاملة 35 الف

العربية لما اجي ادورها احيانا مش بتدور او كأنها بتكح كدا بس لما ادور بعديها بتدور

يا ترى من ايه ده ؟؟؟؟ تاني حاجة العربية وهيا واقفة بقى صوتها عالى ومش طبيعي يعني تحس انها بتصقف زي الصوت ده كدا تك تك تك تك تك تك تك تك

واخر حاجة وانا بعمل كيك داون قبل ما الفتييس ينقل بحس بصوت زنة كدا جاي من عند الميكنة ياريت يا رجالة تساعدوني

اخوكم احمد
السلام عليكم
طبعا كلام الكبير أ/ أحمد علي هو الصح لازم التوكيل (العربيه بسم الله ما شاء الله زيرو)
بس ليا أضافه حطها بس فى دماغك و انت فى التوكيل
كحه العربيه كانت بتحصل معايا 4شهور وصرفت مبالغ علي كل حاجه ومفيش فايده بس ألي انا عملته أنى دورت علي اسباب اختناق الوقود وفى الأخر طلع موضوع ب 50 قرش بس الله أعلم السبب ألي عندك أيه منهم
بوجيهات (علشان الحرق ممكن يكون فيه عيب)
فلتر هواء (لما يكتم بيكتم العربيه كلها) انت ممكن تنضفه بس
فلتر بنزين (لو مليان شوائب حيقطع وفى الأول حتدور بصعوبه)
تنضيف رشاشات (أساس توزيع البنزين للأحتراق)
كشف كارته علشان الحساسات وريكورد الأيرور على الكارته
فى النهايه طلع رشاش (الكلبس بتاع رشاش) مشروخ فبالتالي الرشاش بيفصل خالص ولما العربيه بتسخن الهزه بتقل من التمدد فبيشتغل عادي خالص وانا اتجنن
عملته بأبزين زي بتاع الطاسه بس صغير جدا

نصيحه لما تيحى تدور العربيه حتى لو سخنه لف المفتاح أول تكه وبعدين الثانيه وتستنى العدادات تقرأ (البنزين والحراره .....) ولمبه تشيك تطفى
وبعدين دور والحركه ديه علشن سلامه الدوره عموما
أسف علي الأطاله
قديم 19-12-2011, 01:01 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

نسيت أقولك
الزنه ألي قودام ديه عند بدايه شجره الشكمان وبتكون بين الغيارين ده سببه ترحيلا نص سنتيمتر أو أقل بيكون حرق على العربيه وفرك بيسخن أول الشجره و بيريح أي عيب فى التصنيع وحله دقه واحده بالشاكوش
أنا عن نفسي عندي الحوار ده بس مستمتع بالصوت أوي
قديم 19-12-2011, 01:35 AM
yoyo_1989 yoyo_1989 غير متواجد حالياً

yoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura about

بالنسبة للتكتكة و هية واقفة شوف سينسور الهواء انا كان معايا كورسا و كانت بتعمل كده و كان العيب من سينسو الهواء