العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 14-08-2011, 10:33 PM
fine_design fine_design غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior Designer

fine_design will become famous soon enough
افتراضي رد: استشارة عاجلة افيدوني بالله عليكم في سيارة 132

يعني اتوكل على الله في الموضوع ده ، انا اول مرة اشتري عربية و مش عارف في التفاصيل دي مش عندي خبرة بيها !!!
قديم 16-08-2011, 02:33 AM

للاهمية افيدوني بالله عليكم في سيارة 132 موديل 74 1600 سي سي

السلام عليكم و رحمة ا لله و بركاته ،

اخواني الكرام ، دي تعتبر اول مشاركة ليا في الموقع هنا ، و عندي استشارة مهمة قوي في سيارة 132 ،،
الموضوع باختصار اني حاخد من شخص عزيز عليا عربية 132 تعتبر تخليص حق يعني ، بس العربية دي اولا بايشة بمعنى الكلمة من البارومة ، و حالتها كرب كرب كرب ، و الموتور عايز عامرة او عايز موتور استيراد بالفتيس ، السيارة 132 موديل 74 1600 سي سي ، المهم محتااجة اصلاحات كتيييييييييييييير قوي و تقريبا كل حاجة فيها حتتغير من كاربراتير لتانك البنزين ، كله كله للرفارف للكبوت للعفشة ، يعني انا حاطتلها حوالي 12 الف جنيه تصليح و كدة ، بين سمكرة و دوكو و تظبيط ميكانيكا و كدة و غيره .
المهم بقى ، هل بعد ما اعمل فيها تغيير كل ده و بعد تظبيتها لان حالتها سيئة فوق الوصف ، هل حتكون كويسة و لا لا ؟ و هل الفلوس الي هحطها فيها دي حرام اني احطها فيها و احسنلي احطها في عربية تانية حالتها افضل و تكون محتاجة شوية تظبيطات و للعلم انا امكانياتي المادية مش عالية قوي ؟ افيدوووووووووني بالله عليكم
قديم 16-08-2011, 06:09 PM

افتراضي رد: افيدوني بالله عليكم في سيارة 132 موديل 74 1600 سي سي

ايه يا جماعة ليه كدة ، ناس كتير شافوا الموضوع و محدش قالي حاجة ، بجد انا مش عندي معرفة بالسيارات و محتاج خبرتكم و ناصيحتكم في الله ، و جزاكم الله كل خير
قديم 16-08-2011, 06:58 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute

والله ياباشا ال 12 الف اللى هتصلح بيهم العربية ممكن يجيبولك 128 مش محتاجة اى حاجة ومش هتصرف عليها حاجة

قديم 16-08-2011, 07:07 PM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice

انت حطيت ميزانية 12 الف

حرام دول يتصلح بيهم عربية موديل 74 دول تكمل عليهم لغاية 18 او 20 و عندك خيارات كتير اوي

و ربنا يوفقك