العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: مقارنــه هامــة ، صعبــــة ، مفيــدة , و ممكن تنقذ من ضياع تحويشة العمــر ،،،،
انجيلون - ما بـــل 0 0%
m 11 - اسبيرانزا 3 27.27%
جــاك b 15 0 0%
أفيــــو - شيفرولية 2 18.18%
كيــا ريــــو 7 63.64%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 11. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 26-01-2011, 12:53 PM
الصورة الرمزية alaa moh
alaa moh alaa moh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - ادارة المالية

alaa moh will become famous soon enoughalaa moh will become famous soon enough
افتراضي مقارنـــــة هــــــامه , صعبـــه ، مفيــــدة ... ###

ممكن من كل السادة الاعضاء ابداء الراي بصراحة عن السيارات التالية من حيث السيارة ككل مثل ( الشكل الخارجي - القوة - الاعتمادية - قطع الغيار - الوكيل - اعادة البيع - الاداء ) الخ الخ :-
انجلون - مابل
m11 - اسبيرانزا
جاك b15 - جاك
أفيو - شيفرولية
كيا ريو
قديم 26-01-2011, 01:59 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: مقارنـــــة هــــــامه , صعبـــه ، مفيــــدة ... ###

بالنسبة لانجلون من وسط كل 100 الف عربية ممكن تلاقي عربية انجلون مش منتشرة خالص ومحدش يعرف عنها اي حاجه الا اللي مالكها

بالنسبة لل M11 مقدرش افتيلك فيها لان في ناس طالع عينها في المشاكل اللي فيها وناس تانية بتشكر فيها وده اللي اكدلي ان العربيات في مصر عمتا زي البطيخة يا تطلع حمرا يا تطلع قرعه

بالنسبة للجاك انا شايف انها جميلة جدا ولكن ايضا مش منتشرة وسعرها مبالغ فيه بطريقة كبيرة ومعتقدش انها هتنتشر بسبب سعرها ده

الافيو انا شايف ان في عربيات تانية احسن منها بكتير ونصيحة بلاش تسمعلي علشان انا بكره منصور وعربياته وبحس انه ناقص يسرق الشعب عيني عينك

الكيا الريو انا شايف انها احسن عربية في العربيات اللي انتا قولتها ديه وتنافسها النيسان الصني والاكسينت والاوبترا والبروتون واجا
قديم 26-01-2011, 02:50 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

الكيا الريو انا شايف انها احسن عربية في العربيات اللي انتا قولتها ديه وتنافسها النيسان الصني والاكسينت والاوبترا والبروتون واجا[/QUOTE]

الكيا ريو فعلا ها أحسن عربية في العربيات الي هوا قالها بس ماتنافسشي الصني وماينفعشي أحط الصني مع النيو أكسنت والريو.
الأوبترا والبروتن والصني اعلىى من الريو والأكسنت.

قديم 26-01-2011, 03:31 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

ال M11 بلاش اقولك رايي فيها عشان الرقابه انا من رايي ان ال KIA ريو هي فعلا احسن عربيه في العربيات دي بس يعبها صغر الحجم عن باقي العربيات لكن اللي انا متاكد منة ان الانجلون مع انها مظلومة في مصر لقلة الدعايا بس انا بعتبرها احلي ما في الصيني لانها في الاصل تكنولوجيا انجليزي بس التوكيل تعبان اما بالنسبة للافيو فلا طعم ولا لون كفاية اني اقولك افتح الكبوت وشوف كمية الارض اللي حتشوفها حوالين الماتور (حوض العربيه فاضي) زائد بقي مشاكلها اللي مبتخلص
قديم 27-01-2011, 08:11 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

رائ الشخصى افيو قطع الغيار منتشرة والعربية منتشرة جدا اكثر من الريو

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت