العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 15-03-2010, 11:19 AM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light
افتراضي رد: سؤال لمالكى نيو اكسنت 2010 الجديده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir_lutfi مشاهدة المشاركة

انا كمان كنت بفكر اجيبها بس قلقت لما سمعت موضوع المطالع ده
يا جماعة مطالع ودورانات إيه بس الي تخليكو ماتجيبوش العربية دي ... الناس هنا بتتكلم عن العربية وهي لسة جديدة طبيعي يكون سحبها أقل من العادي بتاعها عشان لسة الموتور بيلين وعشان كده زي ما الناس بتنصح وزي ما الكتالوج بتاعها بيقول أقصى سرعة توصلها في أول ألف كيلو أقل من 90 وماتشغلش التكييف عشان الموتور الجديد لسة مايستحملش فطبيعي كمان يبأة السحب بتاعها مش أد كده وبالذات لما يكون في مطلع أو دوران ... إنما بعد كده عادي جداً الموتور بيبدأ ياخد قوته كلها وتمشي بالعربية وتسحب زي ما إنت عايز ، بالعكس ده أكبر ميزة في النيو أكسنت هي قوة موتورها وسحبها الجبار مافيش عربية في التمن ده بالقوة دي ...

ده غير إني أنا شخصياً عن تجربة أنا لسة جايب نيو أكسنت 2010 سبور وطلعت بيها على مطلع بدوران بتاع المحور وكانت معقولة أوي معايا في السحب وما شاء الله ماحستش بالنقطة دي أبداً بس أكيد هي سحبها لسة مش بالقوة المعروف عنها للأسباب الي قلتها من شوية ...

إنما إنكم تفكروا ماتجيبوهاش أساساً عشان سبب زي كده فده تفكير مش منطقي أبداً ... فكروا كويس وبلاش القرارات السريعة الي مبنية على حاجة ممكن تكون غلط أو فيها سوء فهم منكم ...

العربية بجد حلوة وأنا مش بقنعكم بيها لأي سبب لإني ماليش مصلحة في ده ، بس أنا فعلاً بعد تعب ومجهود ولف كتيييييير مع الناس أو على النت وفي المنتديات لقيت إن دي أحسن عربية ممكن أجيبها بالفلوس الي كانت معايا ودي وجهة نظر يتفق فيها معايا كتير ... بس مستخسر إن حد تكون عاجباه العربية ويبعد عنها فجأة لأسباب هلامية مش حقيقية أبداً ...

*/\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/* No Need 4 Speed */\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/*

التعديل الأخير تم بواسطة ESL NSR ; 15-03-2010 الساعة 11:28 AM
قديم 15-03-2010, 11:24 AM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amd مشاهدة المشاركة

يا جماعه ممكن تفيدونى بسرعه:
انا محتار جدا اشترى اكسنت جديدة و لا بنفس الفلوس ممكن اشترى لانسر او سيراتو او نيسان صنى موديل 2008 او 2009 يا ريت ترودو عليا بسرعه الله يخليكو و تدونى راى اكيد
و جزاكم الله خيرا
أكيد مافيش كلام اللانسر لو قدامك عربية حالتها حلوة ومضمونة يبأة اتكل على الله ، بس تعمل حسابك على تمن قطع الغيار الياباني وإنها في الأول وفي الآخر عربية مستعملة ...

*/\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/* No Need 4 Speed */\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/*
قديم 16-03-2010, 10:37 PM
amir_lutfi amir_lutfi غير متواجد حالياً

amir_lutfi is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ESL NSR مشاهدة المشاركة

[FONT=Tahoma]يا جماعة مطالع ودورانات إيه بس الي تخليكو ماتجيبوش العربية دي ... الناس هنا بتتكلم عن العربية وهي لسة جديدة طبيعي يكون سحبها أقل من العادي بتاعها عشان لسة الموتور بيلين وعشان كده زي ما الناس بتنصح وزي ما الكتالوج بتاعها بيقول أقصى سرعة توصلها في أول ألف كيلو أقل من 90 وماتشغلش التكييف عشان الموتور الجديد لسة مايستحملش فطبيعي كمان يبأة السحب بتاعها مش أد كده وبالذات لما يكون في مطلع أو دوران ... إنما بعد كده عادي جداً الموتور بيبدأ ياخد قوته كلها وتمشي بالعربية وتسحب زي ما إنت عايز ، بالعكس ده أكبر ميزة في النيو أكسنت هي قوة موتورها وسحبها الجبار مافيش عربية في التمن ده بالقوة دي ...

ده غير إني أنا شخصياً عن تجربة أنا لسة جايب نيو أكسنت 2010 سبور وطلعت بيها على مطلع بدوران بتاع المحور وكانت معقولة أوي معايا في السحب وما شاء الله ماحستش بالنقطة دي أبداً بس أكيد هي سحبها لسة مش بالقوة المعروف عنها للأسباب الي قلتها من شوية ...

[/FO

NT]

ربنا يطمنك يا معلم , انا حجزت واحده الحمد لله (د هبي) و ربنا يسهل واستلمها قريب
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg shampainsmall.JPG‏ (14.5 كيلوبايت, المشاهدات 7)
قديم 16-03-2010, 10:43 PM
amir_lutfi amir_lutfi غير متواجد حالياً

amir_lutfi is on a distinguished road

[FONT=Tahoma]يا جماعة مطالع ودورانات إيه بس الي تخليكو ماتجيبوش العربية دي ... الناس هنا بتتكلم عن العربية وهي لسة جديدة طبيعي يكون سحبها أقل من العادي بتاعها عشان لسة الموتور بيلين وعشان كده زي ما الناس بتنصح وزي ما الكتالوج بتاعها بيقول أقصى سرعة توصلها في أول ألف كيلو أقل من 90 وماتشغلش التكييف عشان الموتور الجديد لسة مايستحملش فطبيعي كمان يبأة السحب بتاعها مش أد كده وبالذات لما يكون في مطلع أو دوران ... إنما بعد كده عادي جداً الموتور بيبدأ ياخد قوته كلها وتمشي بالعربية وتسحب زي ما إنت عايز ، بالعكس ده أكبر ميزة في النيو أكسنت هي قوة موتورها وسحبها الجبار مافيش عربية في التمن ده بالقوة دي ...

[/FO

NT]

ربنا يطمنك يا معلم , انا حجزت واحده الحمد لله (د هبي) و ربنا يسهل واستلمها قريب
قديم 05-09-2010, 03:03 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بهاء العنانى مشاهدة المشاركة

الحمد لله استلمت السياره

ولى استفسار

زجاج السياره كهرباء كويس جدا ......ويوجد اربعه ازرار لفتح النوافذ الاربعه بجوار السائق كما تعلمون

المهم الزرار الخاص بى فقط هو المضىء بلون ازرق والثلاثه بدون نور هل ذلك طبيعى ؟؟؟
منور علشان بتاع السواق oneتاتتش و الباقى لالالالالالالالا

التعديل الأخير تم بواسطة MOTOR HEAD ; 05-09-2010 الساعة 03:20 PM