العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > مازدا MAZDA

قديم 30-12-2012, 06:52 PM
Dr-Daly Dr-Daly غير متواجد حالياً

Dr-Daly is on a distinguished road
عاجل مازدا 3 موديل 2010 كحلي حد يساعدني بسرعه بسرعه

السلام عليكم
لقيت عربيه مازدا 3 موديل 2010 عدادها عامل 26000كلم كحلي معروضه علي المواقع من يومين بسعر 75000جنيه بس ولما إتصلت بصاحبها قالي انها رشه بره كامل وإنها كانت واخده خبطه في القنطره الأماميه والقايم الخلفي شمال بس اتصلحت وملهاش اي أثر.
السؤال دلوقتي كده العربيه دي تبقي لقطه وألا لأ مع العلم إني مقيم بالمنصورة ومعندناش مركز صيانه غبور ولاالعربيه مشهوره عندنا؟؟
قديم 31-12-2012, 02:13 AM

افتراضي رد: مازدا 3 موديل 2010 كحلي حد يساعدني بسرعه بسرعه

فين المزداويه محدش عايز يساعد وألا إيه ياشباب
قديم 31-12-2012, 05:47 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

اكيد مش لقطة وخبطة زي ديه هتكون مؤثرة واكيد الخابطات جامدة مش زي ما صاحبها بيقول و الله اعلم صلحها شغل قلب ولا بضمير

والمازدا عموما سعر اعادة البيع بتاعها وحش
فممكن تزود شوية وتجيب واحدة فبريكة برا وجو
وعلي فكرة قطع غيارها غالية

قديم 31-12-2012, 07:48 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

ليه من أساسه تجيب عربيه ملعوب فيها و لما تيجي تبيعها تتمرمط. أنا اشتريت عربيه قبل كده رشه بره حتي السقف و ما كانش فيها حاجة خالص لا حادثه و لا حاجة و مع ذلك كان فيه ناس بتخاف و أنا ببيعها بيقول أمال رشه سقف ليه؟
قديم 01-01-2013, 02:08 AM

أنا عارف إن المازدا إعاده بيعها وحشه، بس مهو انا ليا رينج مش هقدر أعديه وهو 85 ألف وبدور ومحتار بين موديلات كتير لكن نفسي طبعاً أتخلص من الشيفورليه كوري الصنع غول البنزين بكل موديلاته فلما ألاقي مازدا 3 الشكل الجديد وبالسعر ده قلت لقطه لحد ما كلمت صاحبها ف قالي موضوع الخبطات لما سألته علي رشه بره كامل ليه؟؟؟
طيب لو فيه نصيحه بموديل معين يكون إيه مع مراعاة رينج السعر وياسلام لو ياباني "ماعدا اللانسر عشان مبحبهاش لله في لله والهوندا عشان المطبات انا بسافر كتير"
وآه لو أوكتافيا ايه5 موديل قديم 2005-2006 مثلا بس حالته كويسه لو فيه حاجه أودام حد ياريت يدلني عليها وبسرعه