العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 17-08-2012, 11:39 PM
الكردي2000 الكردي2000 غير متواجد حالياً

الكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to beholdالكردي2000 is a splendid one to behold
افتراضي اية اكتر حاجة ممكن تستفزك وانت سايق؟؟

كلنا واحنا سايقين بنتعرض لحاجات مستفزة وخصوصا مع الزحمة وكوسة استخراج الرخص للناس اللي مبتعرفش تسوق اساسا , علشان كدة قولت كل واحد يكتب الحاجات اللي بتستفزة وهو سايق علشان يمكن الناس الرخمة دية تعرف انة غلط وتبطل استفزاز , اولا انا عن نفسي بتضايق جدا من :
1- ان واحد يكون في اليمين وعايز يروح الشمال فيكسر عليك ولما تتضايق يقولك ما انا اديتك اشارة في حين اني انت اساسا ماشي جنبة مش وراة وبتالي مش شايف الاشارة
2 - سواق الميكروباص اللي ماشي وراك وايدة علي الكلاكس ولما تديلوا السكة برضوا ايدة علي الكلاكس علي الرغم ان الشارع بقي فاضي ( حالة نفسية يعني )
3- سواق الميكروباص أو النقل برضوا وانت علي المطب هاريك كلاكسات وبعد ما تخد المطب تلاقية هو في المراية بيخدوا علي مهلة
4- سواق الموتوسيكل اللي واخدها غرز من اليمين والشمال ويحك لك الاكصدام علشان يعدي من قدامك علي الرغم ان المكان ضيق اساسا مش هيعدي نملة
طبعا في حاجات كتير اكيد الاعضاء هيضيفوها
وكل عام وانتم بخير
قديم 18-08-2012, 12:08 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اية اكتر حاجة ممكن تستفزك وانت سايق؟؟

لا وبتوع التريلات اللى مفكرين الطريق حلبة سباق وكله بيشد مع بعضه ويولع ام الناس على بعضها ويلزق دا فى دا وهاتك ياقرص لدرجه انا كنت مروح امبارح وكنت بجرب العربيه عشان كانت مخبوطه وقولت اشد واشوف هل اتأثرت باى حاجه والحمد لله مفيش مشاكل وجبت 140 ولقيت سواق تريلا من بتوع الكونترات ومعدينى وطاير استغربت له اوووى وخصوصا ان الطريق اللى كنت ماشى عليه سرعه التريلا اقصى حاجه 60 كيلو ودا معدى 140 وطاير واما يكبس الفرامل يبلس اتنين تلاته فيه من ورا ولا اى حاجه غير اللى ساغات بيطلع عليهم من قدام
ربنا سيتر علينا السواقه فى مصر بقت عامله زى الحرب كله كاسر على كله ومفيش ادب ولا احترام

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 18-08-2012, 01:35 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

اكتر حاجة بتسفزني : 1/ لما الاقي العربية اللي قدامي او اللي ورايا ميكروباص او عربية سايقاها واحدة ست ... 2/ لما اكون ماشي سريع وفجاة الاقي مطب طلعلي منين ؟؟؟ معرفش ... 3/ لما الاقي عربية في طريق سريع ماشية ببطئ وبراحة بحس ان ضغط دمي بيعلى ... 4/ لما الاقي كلب او قطه (قصدي الحيوانات ) طلعولي قدام العربية في الملفات ... 5/ العيال اللي بتلعب كورة في الشارع لاني بضايق جدا ... 6/ لما اكون راكن العربية والاقي عيل او واحد قاعد على العربية ... 7/ لما اكون واقف بالعربية او راكنها والاقي حد بيتنح في العربية (على اساس انها فيراري او لامبروجيني) ... 8/ الاشارات المرورية بجد بتستفزني وبترفع ضغطي ... 9/ لما حد يخبطني او يحك العربية ... 10/ لما العربية تحك في المطبات ... 11/ لما الاقي عداد السرعة مش معدي ال100 لاني بحب منظر العداد وهوا على 180 او 200 او مقفول ... 12/ لما الاقي امبير الحرارة ضارب لفوق ... 13/ لما اكون بشد مع واحد ويسبقني ... 14/ لما اكون بعدي من جنب ميكروباص او تريلا ... 15/ لما الاقي نفسي ماشي بليل في امان الله والاقي واحد من الاتجاه التاني ضارب رعاشات زينون ... 16/ لما اكون ماشي وواحد يخبطلي مراية العربية ... 17/ لما يكون عيل صغير قاعد ورا وشغال لعب في الازاز الكهرباء (طبعا الحل اني اضغط على زرار تعطيل الازار الكهربا) ... 18/ لما الاقي واحد بيكسر عليا بعربيته او موتوسيكله ... 19/ الخوازيق اللي بتطلع بليل اللي اسمهم بلطجية دول ... 20/ لما اكون فاتح ازاز العربية ببقا قرفان ... 21/ لما اكون مشغل الكاسيت على صوت واطي ... 22/ لما تكون العربية صوتها عالي ...
قديم 18-08-2012, 01:50 AM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

انا اكتر حاجة بتستفزنى اما الاقى بنت سايقة عربية جامدة وبتجرى وانا مش عارف اجيبها
قديم 18-08-2012, 02:39 AM
محمد السيد 78 محمد السيد 78 غير متواجد حالياً

محمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

اكتر حاجة بتسفزني : 1/ لما الاقي العربية اللي قدامي او اللي ورايا ميكروباص او عربية سايقاها واحدة ست ... 2/ لما اكون ماشي سريع وفجاة الاقي مطب طلعلي منين ؟؟؟ معرفش ... 3/ لما الاقي عربية في طريق سريع ماشية ببطئ وبراحة بحس ان ضغط دمي بيعلى ... 4/ لما الاقي كلب او قطه (قصدي الحيوانات ) طلعولي قدام العربية في الملفات ... 5/ العيال اللي بتلعب كورة في الشارع لاني بضايق جدا ... 6/ لما اكون راكن العربية والاقي عيل او واحد قاعد على العربية ... 7/ لما اكون واقف بالعربية او راكنها والاقي حد بيتنح في العربية (على اساس انها فيراري او لامبروجيني) ... 8/ الاشارات المرورية بجد بتستفزني وبترفع ضغطي ... 9/ لما حد يخبطني او يحك العربية ... 10/ لما العربية تحك في المطبات ... 11/ لما الاقي عداد السرعة مش معدي ال100 لاني بحب منظر العداد وهوا على 180 او 200 او مقفول ... 12/ لما الاقي امبير الحرارة ضارب لفوق ... 13/ لما اكون بشد مع واحد ويسبقني ... 14/ لما اكون بعدي من جنب ميكروباص او تريلا ... 15/ لما الاقي نفسي ماشي بليل في امان الله والاقي واحد من الاتجاه التاني ضارب رعاشات زينون ... 16/ لما اكون ماشي وواحد يخبطلي مراية العربية ... 17/ لما يكون عيل صغير قاعد ورا وشغال لعب في الازاز الكهرباء (طبعا الحل اني اضغط على زرار تعطيل الازار الكهربا) ... 18/ لما الاقي واحد بيكسر عليا بعربيته او موتوسيكله ... 19/ الخوازيق اللي بتطلع بليل اللي اسمهم بلطجية دول ... 20/ لما اكون فاتح ازاز العربية ببقا قرفان ... 21/ لما اكون مشغل الكاسيت على صوت واطي ... 22/ لما تكون العربية صوتها عالي ...
ايه ياعم شريف كل دى حاجات بتضايقك وانت لسه عندك 14 سنة على كده بقى لما تطلع رخصة هتطلب من وزير الطرق والكبارى يعمل لك طريق مخصوص لوحدك

http://www.zikr.ca/