العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 15-08-2012, 05:16 AM
Daewoo_Lanos Daewoo_Lanos غير متواجد حالياً

Daewoo_Lanos has a spectacular aura aboutDaewoo_Lanos has a spectacular aura about
عاجل الانوس شميت فيها ريحة شيات من الاسطوانة ارجو الافادة من اهل الخبرة

كنت طالع من جراج بظهرى و كان مطلع جامد و كان معايا اتنين فى العربية و بعد كدة شميت مباشرة ريحة شيات من الاسطوانة..و الدبرياج مبقاش زى الاول فية زى رعشة خفيفة...فكنت عايز اعرف هل كدة الاسطوانة باظت و لو باظت هتحتاج ديسك كمان و لا اية.. و لو حد يعرف ميكانيكى و عفشجى محترم فى اسكندرية يقولى
قديم 15-08-2012, 07:11 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الانوس شميت فيها ريحة شيات من الاسطوانة ارجو الافادة من اهل الخبرة

لاة عادى مش للدرجة انك بتوهم نفسك سيب العربية تبرد وهتبقى زى الفل وبعدين امال بتوع الشد والفرك والافراح والتخميس والكلام دا كلة كانوا غيروا اسطوانة كل يوم دا انا كنت راكب مه واحد فى فرح ريحت الاسطوانة والديسك من الاحتكاك مش طلعوا ريحة دا طلعوا كانى بتحرق فى ولعة كلها شنط بلاستيك
قديم 15-08-2012, 08:42 PM
Daewoo_Lanos Daewoo_Lanos غير متواجد حالياً

Daewoo_Lanos has a spectacular aura aboutDaewoo_Lanos has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

لاة عادى مش للدرجة انك بتوهم نفسك سيب العربية تبرد وهتبقى زى الفل وبعدين امال بتوع الشد والفرك والافراح والتخميس والكلام دا كلة كانوا غيروا اسطوانة كل يوم دا انا كنت راكب مه واحد فى فرح ريحت الاسطوانة والديسك من الاحتكاك مش طلعوا ريحة دا طلعوا كانى بتحرق فى ولعة كلها شنط بلاستيك
الف شكر على الافادة
قديم 15-08-2012, 09:18 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

ده غالبا و الله اعلم ريحة حرق الكاوتش مش الاسطوانة

لكن فعلا على حسب وصف صاحب الموضوع كده الاسطوانة جابت اخرها يفضل الذهاب لميكانيكى محترم يفك و يشوف ايه المفروض يتعمل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 02-10-2012, 10:44 AM
MKN MKN غير متواجد حالياً

MKN will become famous soon enoughMKN will become famous soon enough

مش معقول الاسطوانة تبوظ من مرة واحدة بس