العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Corolla

Corolla toyota corolla تويوتا كورولا

قديم 12-08-2012, 08:18 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
عاجل ايه رايكم في الكورولا 2012 ؟؟ ضرووري ؟؟

كنت عاوز اعرف ايه رايكم في الكورولا 2012 او 2013 ايه رايكم فيها من حيث الوسع والتيكف وكل حاجة وهي احسن ولا افانتازيا من حيث الوسع والتكيف علشان هما الاتنين عاجبني اوي اوي اوي فياريت تقولوي بسرعه علشان هشتري الاسبوع الجاي ضرووووووري وقولولي اشتري 2012 ولا استنى 2013 من الكورولا او الفانتازيا : Wkiss5::W kiss5:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 12-08-2012, 09:38 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه رايكم في الكورولا 2012 ؟؟ ضرووري ؟؟

هوا انتا اشتريت الفانتازيا ولا حجزتها ؟؟؟ .... عموما هقولك ياباشا .. الوسع : بصراحة مفيش فرق كبير بين العربيتين ودا عن تجربة شخصية ليا ..... التكييف : تكييف الكورولا اقوى من الفانتازيا بس بنسبة بسيطة بس المشكلة ان تكييف الاوكتافيا محتاج شحن فريون كل سنة ونص على الاقل ..... التسارع : بصراحة اول مرة اشوف عربية الماني متورها 8 صباب وكامة مفردة موتور قدييييييم اوي ومخلي سحب العربية زفت الكورولا سحبها افضل واقوى ....... الشكل الداخلي والخارجي : هيا مسالة اذواق بس انا شايف ان الفانتازيا شكلها افخم واشيك داخليا وخارجيا ..... قطع الغيار : كورولا طبعا .... اعادة بيع : كورولا ..... ارتفاع عن الارض علشان المطبات : انا شفت العربيتين وبصراحة مفيش فرق كبير من حيث الارتفاع ..... التوفير في البنزين : الفانتازيا اوفر علشان 6 غيار والكرورلا 4 غيار وفي نفس الوقت التكنلوجيا القديمة اللي في موتور الاوكتافيا مخلية العربية موفرة اكتر ...... من الاخر كده لا تجيب دي ولا دي ووفر فلوسك وهات سيراتو هاي لاين فيها كل اللي بتحلم بيه (تكييف وسع قوة ) بوسعر ارخص بكتييير من العربيتين دول واللي يقولك السيراتو وحشة متصدقوش لانه عمره ماشاف حرف من حروف كلمة سيراتو .
قديم 12-08-2012, 07:41 PM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

انا معايا فانتازيا من شهرين بس كان في واحد بيسالني قولتلوا الفانتازيا احين من حيث الشكل والاوبشنز بس قلت برضو اسال اصحاب الخبرة برضو : Wkiss5:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 12-08-2012, 10:46 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

انا معايا فانتازيا من شهرين بس كان في واحد بيسالني قولتلوا الفانتازيا احين من حيث الشكل والاوبشنز بس قلت برضو اسال اصحاب الخبرة برضو : Wkiss5:
انا رايي برضه انه يوفر فلوسه ويجيب سيراتو هاي لاين افضل وارخص
قديم 12-08-2012, 11:29 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

يا ريس الفانتازيا ثابتة جدااااااااااااا جدااااااااا اكتر من الكورولا
وارتفاعها اعلي شوية

واهم حاااااااجة عربية اماااااااااااان جدا عن الكورولا

وتجميعها بعد ال100ك/س رهيييب

مفيش وجه مقارنة اصلا

بس الكورولا امتع في سواقتها وتكيفها احسن