العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 15-06-2012, 06:54 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي أنا شكلى عملت حاجه غلط _ أرجو المساعده

السلام عليكم
معلش أنا عارف إن إسئلتى كتير بس و الله غصب عنى, نفسى بجد أفيد زى مابستفيد, معلش لسه خواجه خالص فى العربيات
أنا كانت العربية عندى واطية شويه ( ده كلام الميكانيكى لأنها كانت بتدور و تفصل لواحدها) و قاللى محتاجه تنظيف كربراتير
المهم واحد زميلى قاللى يا عم الحاج إفتح الغطاء بتاع الشبكة اللى قدام و إنفخ فى قربة المياه جامد هتلاقى المياه القديمة خرجت و نظفت كل حاجه و بعدين حط مياه جديده من الحنفيه
المهم عملت كده بس لاقيت المياه اللى نزلت خضراء ( لونها أخضر)
أستغربت و سألت واحد قريبى قاللى شكلك عملت حاجه غلط , أنت لعبت فى الكربراتير و لا الرداتير؟؟؟ المياه الخضرا دى بفلوس مش من الحنفيه !!!!!!!
أنا خايف و عاوز رد منكم , و رفعت صورة توضح اللى عملته

قديم 15-06-2012, 07:02 PM
kimo10 kimo10 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الحديد والصلب
هواياتي: فيس بوك

kimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا شكلى عملت حاجه غلط _ أرجو المساعده

مفيش مشكلة المياه مشت من القربة الى الريداتير وهذا طبيعى ويجب ان تزيد المياه فى القربة حتى منتصفها وليس ملئها ولو تزود مياه خضراء تكون افضل

كمال معروف

ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم
قديم 15-06-2012, 07:13 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا شكلى عملت حاجه غلط _ أرجو المساعده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimo10 مشاهدة المشاركة

مفيش مشكلة المياه مشت من القربة الى الريداتير وهذا طبيعى ويجب ان تزيد المياه فى القربة حتى منتصفها وليس ملئها ولو تزود مياه خضراء تكون افضل
وبكده المشكله تبقى اتحلت