العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 13-09-2011, 04:06 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of
افتراضي عربيتى احسن عربية

كل واحد مننا راكب عربية اكيد اكيد اكيد شايف ان عربيته احسن عربية موجودة ولما حد بييجى يقارن ما بينها وما بين اى عربية تانية تلاقيه يرشحها بقوة ويشكر فيها قوى قوى قوى حتى لو كانت العربية التانية افضل منها وده ممكن يكون بسلامة نية ليه لانه شايف ان عربيته مريحاه وكمان هو شايف فيها كل حاجة وكمان انه لم يجرب السيارة الاخرى وهذه اهم حاجة بل ممكن يكون انه لم يرى السيارة التانية من اساسه فعلشان كدة اللى عاوز يشترى عربية جديدة يسال عليها كويس ويدخل على المنتدى مصر موتورز وغيره ويشوف ايه الكلام عليها والناس اللى راكبه العربية بتقول ايه عليها ويروح المعرض يتفرج عليها ولو مقتنع بيها يبقى يتوكل على الله ويشتريها علشان لن تجد فى اى مكان ان الناس اجتمعت على شئ واحد ابدا ولذلك اسال على العربية كويس وكمان لو شفت حد راكبها ولو فى الشارع وقفه و اساله واطمن على الوكيل بتاعها وقطع غيارها وخدمات ما بعد البيع ولو كله تمام توكل على الله وياريت نسيبنا بقى من الصينى انه صينى ومش بيستحمل ومش عارف ايه والكلام ده وهرجع اقولها تانى كل واحد راكب عربية شايف انها احسن عربية.
وهذه وجهة نظر
قديم 13-09-2011, 04:20 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربيتى احسن عربية

فعلا ً يا مودي و انا معاك فكده ممكن ما يكونش جرب العربيه اللي بيقانها بعربيته او جرب و لقاها احسن كتير و برضوا يقولك عربيتي احسن انا عن نفسي معايا السيراتو و لما جربت الالنترا استرحت فيها كتير و برغم اني ما قلتش و اعترفتش لصاحبي انها احسن كتير بس عملت تقرير عنها هنا و اعترفت هنا فالسايت ان بعد تجربة الالنترا لقيتها عربيه جميله جدا ً و التسارع اقوي و العفشه انعم بكتييييييير بس عيبها الوحيد الباور و ما يعتبرش عيب علشان هو تكنلوجيا جديده و احنا بس اللي مش واخدين عليها انما لو تأقلمنا عليها خلاص هتبقي العربيه ناجحه فعلا ً و شكرا ً لموضوعك
قديم 13-09-2011, 04:40 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

وعلى العكس برضه(يمكن فى العربيات القديمة اكثر) فى ناس عندهم عربيات تعباهم جدا وعن تجربتهم مابينصحوش حد بيها من كتر الاعطال ..... المهم بقى سبب الاعطال دى ايه....؟؟؟؟ جايز جدا (ويمكن ده الغالب) ان معظم الاعطال بتيجى نتيجة اهمال صاحب العربية لعربيتة ويطنش عن العطل البسيط لغاية ما يبقى جسيم وفى الاخر يقول عربية ماتتركبش
انا رأئيى الشخصى مافيش عربية وحشة ومافيش عربية بدون عطل او مشكله
لكن صاحب العربية هو اللى بيدير المشكله دى اما انه يحلها... وتبقى احسن عربية
او يهملها والمشكلة تبقى كارثة وتبقى اسوأ عربيه
تحياتى لكل المواتير والعجل

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 13-09-2011, 05:17 PM
الصورة الرمزية روبرت مجدي
روبرت مجدي روبرت مجدي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant
هواياتي: Computers, Automotives

روبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to behold

لا طبعا..
عربيتى أنا احسن عربية و مفيش منازع
تحياتى كيا برايد 97
قديم 13-09-2011, 05:26 PM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

معاك حق والله