العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 26-07-2011, 07:09 PM
sawy22 sawy22 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: TE Data

sawy22 is a jewel in the roughsawy22 is a jewel in the roughsawy22 is a jewel in the rough
عاجل ستروين AX 94

محدش يعرف واحد بتاع قطع غيار AX 94 في الاسكندريه انا لاقيت واحد في صلاح الدين بس حرامي قوي كل يوم يقولي علي حاجه بسعر مختلف يعني مثلا سالته علي سير تقسيمه قالي اول مرة 45 جنيه وبعدها ب 3 ايام فقط نفس السير قالي ب 75 جنيه بعت واحد صاحبي يسال علي سبيل الخباثه وفي نفس اليوم قاله 60 جنيه وطبعا دي ااقل حاجه ممكن اتكلم فيها وانا محتاج اغير طقم سيور وعايز مساعديين وشويه حاجات اكسسوار فوانيس و رفايع

معلش لو طولت عليكوا بس الراجل دا هيجنني :craz yW14:
قديم 09-08-2011, 09:59 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: AX 94

بص يا باشا مافيش مشكله ان يبقى فى تفاوت فى الاسعار من تاجر للتانى وممكن برضه برضه التاجر يبقى عنده كذا سعر لنفس الحاجه لانه بكذا ذمه ومش مهم كل ده
المهم يا يا بوب هو تقدير القيمة الفعلية للشىء يعنى مثلا حضرتك بتقول عايز طقم فوانيس مثلا متوسط سعر الجوز 300 يعنى يزيد او يقل فا لما حضرتك تروح تشترى سيبه يقول زى ماهو عايز ان شاء الله يقول 1000 فين كلامك انت بقى؟؟؟ الفصال يعنى ومن هنا لهنا هتاخد بالسعر المعقول وهاتقضى حاجتك وهوه برضه هايكسب لكن زى ما قولت لحضرتك كده ..... تقدير القيمة الفعلية للشىء ده من ناحيه وممكن تسأل فى قسم ملاكى اسكندرية بحكم ان معظم اعضاءة اسكندرانية وخدومين جدا وان شاء الله هايقولولك
وعندك كذا موضوع عن اسعار قطع غيار ax بص عليهم وخد فكره عن سعر اى حاجه ممكن تشتريها عشان ماتشتريش بالغالى المبالغ فيه
بالنسبة لطقم السيور انا غيرته اول ما اشتريت العربية وطبعا كان جديد
سير كاتينة 70
سير دينامو 30
فلتر هواء 35
فلتر زيت مره 15 ومره 40 طبعا على حسب بلد المنشأ
طقم بوجيهات مره 30 ومره 45 على حسب الجوده
فلتر بنزين 15
يعنى دى بعض الحاجات بتاعة السرفيس اللى ممكن تحتاجها
وان شاء الله تحت امرك فى اى استفسار اخر

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 23-08-2011, 04:05 PM

sawy22 is a jewel in the roughsawy22 is a jewel in the roughsawy22 is a jewel in the rough

تسلم يا كبير انا ابتديت احس ان مفيش حد معاه ستروين غيرنا
قديم 23-08-2011, 09:29 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

لا ازاى يعنى ؟؟؟؟؟ هتلاقى الناس بس مأنتخة من الصيام والحر مع بعض
قول كل اللى انت عايزة وهتلاقينىوتلاقى غيرة فى تواصل مستمر ان شاء
وبالمناسبة كل يوم يعدى علينا بنكتشف ونجرب حاجات جديدة بنتعلمها من بعض
واسأل مجرب

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 25-08-2011, 07:46 AM

عندك حق ادعيلي انا ابتديت اشدها بقولك انت التكيف عندك شغال ولو شغال ال ار بي ام بتاعك بيزيد لما بتشغله ولا لا علشان عندي بحس ان ال ار بي ام مش بيتحرك وكان واحد اعرفه قالي اغلب الفرنساوي كدا