العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 12-06-2011, 09:23 PM
الصورة الرمزية dr.mo7amed adel
dr.mo7amed adel dr.mo7amed adel غير متواجد حالياً

dr.mo7amed adel is on a distinguished road
للاهمية عايز رايكم بصراحه .........اجيب افيو ولا فيرنا ولا فيات بونتو او البيا

عايز رايكم بصراحه .........اجيب افيو ولا فيرنا ولا فيات بونتو او البيا

بس ياريت تقولوا عن عيوب وميزات كل واحده
قديم 13-06-2011, 05:07 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز رايكم بصراحه .........اجيب افيو ولا فيرنا ولا فيات بونتو او البيا

نبتدى بى الافيو
هتجييب افيو كورى صدقنى كلة بيقول وحشة وحشة بس صدقنى ناس كتير بتردد بس وهى مش من ماليكيها يعنى بيقولو كلام وخلاص انا بقى سألت الناس اللى بتركبها وقفت عند بتاع الجرايد جنبى واللى ينزل منها افيو اسألو على العربية كلة شكر فيها بصراحة الا واحد بس قالى عفشتها زفت قال كدة بالضبط حتى مكملش ومشى علشان قال مستعجل بس وعلى فكرة انا جبتها العربية جميلة جدا وشيك جدا وقطع غيار زى الانوس بالضبط رخيصة وسحبها جميل وتكييفها قوى جدا جدا وتوفير فى الوقود وطبعا موتورها زى الانوس بالضبط بس السحب احسن من الانوس وعدد احصنة اقل بس جميلة واية ميكانيكى يشتغل فيها وناس كتير بتقول مليانة عيوب دة المصرى يعنى اللى بيشتكى من المصرى دى الافيو ودى معلومات

اما عن الفيرنا

عربية جميلة موتور جبار وعربية سحبها خرافى وعربية لزيذة جدا انا كنت هجيبها بس بصراحة معجبتنيش لنى اقوات كتير بركب معاية 5 افراد طبعا الفيرنا مبتستحملش وطبعا كل المطبات هتكحت منك فى المطبات بس فى نا عملت علايات وبيقولو بقيت كويسة بس بردة عند التحميل الذأد طبعا بتنام على الارض بس هى عربية جميلة هو دة بس عيبها وعربية موفرة فى البنزين جدا وموتور ملوش حل والتكييف هو مش هايل بس هو كويس طبعا انا بقول كلامى لانى كنت هشتريها وركبتها ومع صديقى وقطع غيارها رخيصة واية ميكانيكى يشتغل فيها طبعا

اما عن الفيات

بونتو بصراحة معرفش عنها اية معلومات خالص بس هى مش منتشرة وطبعا دة هيخالى قطع الغيار نار دة توقع مش اكتر
واخير الف مليون مبروك ويارب يديك خيرها ويكفيك شرها وعلى فكرة حالة العربية تحكم فى الاخر

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 13-06-2011, 10:23 PM
hany mohsen hany mohsen غير متواجد حالياً

hany mohsen is on a distinguished road
Talking رد: عايز رايكم بصراحه .........اجيب افيو ولا فيرنا ولا فيات بونتو او البيا

البونتو عربية اقتصادية في التشغيل بس قطع الغيار اسعارها نار والتوكيل غالي جدااااااااااااااااااااا
قديم 13-06-2011, 10:28 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز رايكم بصراحه .........اجيب افيو ولا فيرنا ولا فيات بونتو او البيا

افيو لو كوري اوك
بونتو جميله وعمليه
البينا ماحدش اشتكي منها الي الان
فيرنا لا تعليق
قديم 14-06-2011, 12:03 AM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

فيات بونتو

[SPEED NEVER KILLS

اللهم صلى على سيدنا محمد