العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 22-11-2010, 05:37 PM
BlackVerna BlackVerna غير متواجد حالياً

BlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond repute
افتراضي عايز اعرف طريقة فك اكصدام الفيرنا الخلفى

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

عايز اعرف طريقة فك اكصدام الفيرنا الخلفى
قديم 26-11-2010, 06:19 PM
BlackVerna BlackVerna غير متواجد حالياً

BlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond reputeBlackVerna has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف طريقة فك اكصدام الفيرنا الخلفى

up.up.up.up
قديم 27-11-2010, 09:00 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

ياباشا انا لو عليا نفسى أساعدك من الأول بس مش عايز أفتى, أنا فكيت أكصدام اللانوس قبل كده, الموضوع بيتطلب صبر وجهد جامد وفك كتير, سواء للكارتيرات والبلاستيك اللى جوه الشنطة, ومسامير وصواميل متعددة الأطوال والأحجام, وممكن تبدأ فك وصامولة تعصلج معاك وصدقنى هتحصل, ومش هتعرف تفكها والموضوع مش هينتهى نهاية كويسة, وأسأل مجرب ومتسألش طبيب, وبعدين دى Black verna وأى حاجة هتحصل فيها هتبان.

السمكرى مش بياخد فلوس على الفاضى, روح لواحد خليه يفك الأكصدام أحسن, أنا حذرتك أهه.

مبدأيا هتفك المسامير اللى ماسكة كل كارتيرة لغاية ماتخلع كل كارتيرة تماما, وهتفتح الشنطة وتشيل البلاستيك اللى خافى المسامير بتاعة الأكصدام وصواميله, وتبدأ تفك الحاجات اللى هتظهر قدامك سواء تحت الكارتيرة أو اللى جوه الشنطة, وفيه صواميل مش هتعرف تفكها أو توصلها الا بعدة كاملة, الموضوع بيعتمد كتجربة شخصية كفك للأكصدام خطوة بخطوة, اللى بتلاقيه قدامك بتفكه لغاية الأكصدام مايقع.

للمرة التانية, لو سمحت خلى سمكرى هو اللى يفكه, وكبيره ياخد 20 جنيه.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 01-12-2010, 06:52 PM
Markz Sho3la Markz Sho3la غير متواجد حالياً

Markz Sho3la is on a distinguished road

مركز شعله لتجديد السيارات يتشرف باستقبالكم لجميع أغراض صيانة سيارتك و يتعهد بتقديم أرقي الخدمات و ذلك بالاعتماد علي أحدث الأجهزه التكنولوجيه لصيانة سيارتك و الحفاظ عليها و يتعهد المركز بعدم أخذ أي مقابل مادي قبل الاستحواذ علي رضائكم من جانب تأدية العمل المطلوب و المعامله الحسنه لكم و نتشرف لزيارتكم لدينا في المركز علي العنوان التالي: مركز شعله لتجديد السيارات بلوك 72 الحي السابع مدينة نصر القاهره بجوار جراج شرق الدلتا للنقل و السياحه و للاتصال:0101599851 هاتف 0111522920 نتمني زيارتكم