العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 28-03-2010, 01:56 PM
الصورة الرمزية nightbat_88
nightbat_88 nightbat_88 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Architecture

nightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to behold
تظبيط دايو لانوس

السلام عليكم يا جماعه احب اشكر الناس الحلوه اللي هنا عشان بتفيدنا احلي افاده ومعلوملت لا تقدر بثمن
انا معايا لانوس 2 (2001) كانت معه والدي وانا اخدتها هي طبعا مخنوقة شوية عشان والدي سواقته هادية جدا ptmnlo123per111 بس هو محافظ علي العربي زي متكون فبريكة ptmnlo123per154
المهم انا عايز اظبطها واعلي اداء بتاعها
اولا انا عايز اعلي الموتور (مش حسقط) عايز ازود اداءه بس
ثانيا عايو ازود ثبات العربية علي السرعات عشان انا بسافر كتير
ثالثا عايز اعرف ايه مقاس الجنوط السبور والكاواش المناسب ليها

وشكـــــــــــــــــــرا
قديم 28-03-2010, 03:15 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تظبيط دايو لانوس

خد خبرة صغيرة منى غير البوجيهات الى بوجيهات NGK IRIDIUM IX سوف تجعل السيارة اسرع واقوى عن خبرة الحاجة التانية بعد غيار الزيت والفلتر واذا كانت محتاجة تغيير سيور لاتضع فى السيارة غير بنزين 92 واقرص فى الغيار الى ار بى ام 3500 من اجل تفتيح الموتور وغير الفلتر الى فلتر oem replacement والانوس لا تحتاج للتسارع لفلتر هواء مخروطى يكفى البوجيهات بدون تغيير سلوك وسوف ترى التسارع تغيير بطريقة ملحوظة

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change
courage to change the things I can and wisdom to know the difference
DR Elmanahry
قديم 30-03-2010, 03:10 AM

nightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to beholdnightbat_88 is a splendid one to behold

الف شكر
وانا ان شاء الله حجرب الموضوع ده بس لو مش حتقل علي حضرتك ممكن اعرف الموضوع ده تكلفته اد ايه ؟؟
وممكن اثبت العربية اكتر ازاي خصوصا اني بحس انها خفيفة في الملفات انا عارف انها مش بتاعت دورانات علي العاصي ولا غرز ضيقة بس لو دوران علي 60 - 70 بحسها خفيفة انا مش عارف ده بقي احساس ولا ايه

وشكرا كمان مرة
قديم 10-04-2010, 06:20 PM
schnider schnider غير متواجد حالياً

schnider is on a distinguished road

انا كمان عندى لانوس 2 بس فى سؤال لو غيرت الفلتر و البوجيهات طبعا حعلى القدرة و كده بس يا ترى الحرارة حتعلى ولا لاء و لو حتعلى ليها حل
قديم 17-04-2010, 12:52 AM

يا ريت حد من خبراء المنتدي يقولينا

To Be is To Do
مدونة Car Advice
http://egycaradvice.blogspot.com/

الكلمات الدليلية
لانوس