العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 11-11-2009, 07:25 PM
الصورة الرمزية solidsnake
solidsnake solidsnake غير متواجد حالياً
من انا؟: علاء الدين المنصورى
التخصص العملى: جيوفيزيقى بشركة خدمات بترول ( بى جى اس )
هواياتي: تنس الطاولة

الموقع: القاهرة ( الحلمية الجديدة ) الجيزة ( حدائق اكتوبر )
solidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to behold
افتراضي مساعدة بخصوص النيو اكسنت اوتوماتيك

السلام عليكم يا جماعة
انا ان شاء الله هاجيب نيو اكسنت اتوماتيك , و كنت عايز اعرف نظام الاسعار لقطع الغيار و الصيانة الدورية فى التوكيل تكلفتها ايه , طبعا انتو عارفين كل واحد بيوزن العملية على اد الميزانية فمحتاج اعرف الكلام ده
و شكرا
قديم 17-11-2009, 01:33 AM
الصورة الرمزية مظهر صفوت
مظهر صفوت مظهر صفوت غير متواجد حالياً
من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون المصرى
هواياتي: القراءة.. وتشجيع الاهلى بجنووووووون

مظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud of
افتراضي رد: مساعدة بخصوص النيو اكسنت اوتوماتيك

سوليدسناك وانا انضم اليك فى سؤالك واتمنى من اخوتنا فى قسم هيونداى يجاوبونا وبسرعة لاننى خلاص على الشراء ومتردد على الرغم من انى اكاد اعرف كل شئ عن السيارة الا بعض القلق من الاوتوماتيك (على الرغم انه انسب لى خصوصا بعد ما اجريت عملية) وكذلك موضوع قطع الغيار ومشاكل التوكيل. عايز اطمأن واخد قرار سريع. يا اهل الهيونداى نيو اكسنت اوتوماتيك ردوا علينا. ولكم كل الشكر
قديم 17-11-2009, 10:30 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

اولا اسمحولي المرور ............النيو اكسنت عربية ممتازة جداااا ومبروك عليك مقدمااا السيارة بالنسبة لقطع الغيار سعرها معقول مش غالي ومش رخيص معتدل ...............سعر اعادة البيع للعربية دي ممتاز جدااااا ..............بالنسبة للصيانة بتكون اول صيانة علي 1000 كم وبعد كدة بتكون كل 5000 او 10000 الف علي حسب بس في هنا عيب في التوكيل ان الجودة في الصيانة مش عاليا اوي نظرااا للزحام الشديد هو كان في نظام عند غبور اسموا صيانة عليك وصيانة علينا بس مش عارف لسة موجود ولا لا اين كان انت بتدفع مصاريف الصيانة الدورية وهي في حدود من 150 الي 190 + طبعاا تكلفة قطعة الغيار الي اتغيرت او تزويد زيت او خلافة
قديم 17-11-2009, 11:16 AM
الصورة الرمزية negmelpahr
negmelpahr negmelpahr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مبيعات السيارات

negmelpahr is a glorious beacon of lightnegmelpahr is a glorious beacon of lightnegmelpahr is a glorious beacon of lightnegmelpahr is a glorious beacon of lightnegmelpahr is a glorious beacon of lightnegmelpahr is a glorious beacon of light

العربيه ممتازه لكن الملاحظه الوحيده اللي بسمعها من العملا علي العربيه دي ان صالونها من ورا ضيق شويه بس في نظريه مساحته معقوله وشنتطها حلوه دا التعليقات الي بسمعهاكتير عليها لكن العريه حلوه وسحبها ممتاز مع الاتوماتيك
وقطع غيار الهيونداي دي مش محتاج تسال عليها لان الاهم من السعر التواجد ودي موجوده ومنتشره في اماكن كتير بره التوكيل واسعاارها مناسبه
قديم 17-11-2009, 03:47 PM
الصورة الرمزية مظهر صفوت
مظهر صفوت مظهر صفوت غير متواجد حالياً
من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون المصرى
هواياتي: القراءة.. وتشجيع الاهلى بجنووووووون

مظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud of
رد: مساعدة بخصوص النيو اكسنت اوتوماتيك

ايوه كدا !1 هى دى الردود! واجدع ناس الهيونداوية! اشكر كل الاخوة الاحباب على الردود المطمأنة دى ونتمنى المزيد لان العربية دى مهضوم حقها شوية مش عارف ليه؟؟ ptmnlo123per122