العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 18-08-2009, 05:12 PM
ice_wolf
Guest

سيات ابيزا موديل 2006

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اولا كل سنة وانتم طيبين

ثانيا كنت عاوز اعرف كل حاجة عن seat ibiza 2006 وكمان اسعار قطع الغيار وبالنسبة للتوكيل هل جيد ولا لا وشكرا وبالنسبة لل2007 هل هى زى موديل 2006 ولا فية تغيير وشكرا
قديم 19-08-2009, 12:57 AM
ice_wolf
Guest

افتراضي رد: سيات ابيزا موديل 2006

اية ياجماعة انا كاتب لغز ولا اية مفيش حد يعرف فى المنتدى عن العربية
قديم 19-08-2009, 01:15 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اولا كل سنة وانتم طيبين

ثانيا كنت عاوز اعرف كل حاجة عن seat ibiza 2006 وكمان اسعار قطع الغيار وبالنسبة للتوكيل هل جيد ولا لا وشكرا وبالنسبة لل2007 هل هى زى موديل 2006 ولا فية تغيير وشكرا
و عليكم السلام

و حضرتك طيب..

حضرتك حدد بس عايز تعرف ايه عنها يعني اذا كان علي الموتور العربية اساسيتها كلها تصنيع الماني vw و الصالون و التقفيل والتجميع في مصنع سيات في اسبانيا و نزلت في اول 2006 كانت 1400 75 حصان و الشبكة اللي تحت من ادام كانت زي شرايط كده بعد كده غيرو الشبكه دي خلوها زي ال xxxx و 85 حصان و مؤخرا موجودة زيرو 1600 105 حصان تيبترونيك

لو حضرتك عايز تعرف معلومات اكتر حدد و انا اقولك ان شاء الله

التوكيل ممتاز لكن غالي بس مترجعلهمش بمشكلة روحت بيها

اسعار قطع الغيار انا مسألتش عليها لانها مش دارجة اوي في المنتدي اغلب اللي بيشتروا بيشتروا 94 و 99 و 2001 بس هسألك عليها في خلال الايام الجاية ان شاء الله بس مبدئيا هي غالية عشان متتصدمش

IBIZA
قديم 19-08-2009, 07:47 PM
ice_wolf
Guest

رد: سيات ابيزا موديل 2006

شكرا على المعلومات

لو حضرتك عايز تعرف معلومات اكتر حدد و انا اقولك ان شاء الله

كنت عاوز اعرف كماليتها اية والعربية كاداء جرى وفرامل جيدة فى الحجات دة وبالنسبة للامان فى العربية وبالنسبة لاستهلاك البنزين قد اية ومتورها 1400 سى سى اية نوع موتورها وهل هو بكامتين 16 صباب ولا 8 وبالنسبة للتكيف جيد وهل فى فرق مابينها وبين موديل 2007
التوكيل ممتاز لكن غالي بس مترجعلهمش بمشكلة روحت بيها
بمعنى صلحولى حاجة وباظت تانى مرحلهمش طب ازاى وبالنسبة لقطع الغيار متوفرة خارج التوكيل ولا قليلة و كمجمل كدة الاسعار تكون فى حدود كام حتى لو موديلات زى 2001 بتبقى فى نفس السعر ولا اغلى وهل هى متوفرة ولا صعب الاقيها

اسعار قطع الغيار انا مسألتش عليها لانها مش دارجة اوي في المنتدي اغلب اللي بيشتروا بيشتروا 94 و 99 و 2001 بس هسألك عليها في خلال الايام الجاية ان شاء الله بس مبدئيا هي غالية عشان متتصدمش [/quote]
يعنى قطع الغيار غالية جدا ولا اية اسعار مبالغ فيها

شكرا على الافادة وربنا يجزيك خير

التعديل الأخير تم بواسطة ice_wolf ; 19-08-2009 الساعة 07:54 PM
قديم 19-08-2009, 09:50 PM
ice_wolf
Guest

معلش وكنت عاوز اعرف الفرق مابينها وبين الليون موديل 2005 و 2006 بردوا وشكرا ليك

الكلمات الدليلية
سيات seat ibiza