العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 28-05-2013, 08:38 AM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي العربية كلها بتخرف مش فاهم اى حاجة !!

ياريت الاقى حد يساعدنى انا تبعت مع العربية دى انا هقول الى حصل معايا يابظبط يمكن يكون فى سبب فى الى حصل دا
انا كنت مركب سنتر وازاز كهربا ووحدة رفع فى التوفيقة من 3 او 4 سنين ومكنش فى مشاكل تقريبا وحدة الرفع باظت من شهرين روحت لكهربائى فك الاسلاك الى فى التحكم بتاع الزراير كلها "كان فاكر العيب منها" وبعدين ركبت واحدة رفع جديدة بعد شوية ابتدى الازاز يعلق مرة يفتح ومرة لا لحد ما بطل يفتح خالص روحت لنفس الكهربائى قالى العيب من الوحدة انا كان عندى 2 كل واحدة بترفع 2 قالى لا هات واحدة 4 SPY جبتها واحنا بنركب 5 واحدات رفع باظوا كل ما يركب واحدة تشتغل مرتين تلاتة وتبطل يااما تشتغل ناحية وناحية لا وبغيرها بواحدة جديدة واشتغلو بعدين ابتدى الازاز يعلق تانى او ميفتحش+ الانذار بقى ينور نص واحد + النور الامامى بيشتغل عالى ناحية وناحية لا وشوبة يشتغل الاتنين او ساعات بفتحة مينورش غير بعد شوية كام دقيقة وفى باب السنتر فية معلق وكمان بلاقى العربية ساعات بتدور بصعوبة وجات مرة طفيتها مرضتش تشتغل خالص كأن مفهاش بطارية استنيت عليها ربع ساعة اشتغلت مشيت شوية ووقفت تانى استيت برضو دورت مشيت عادى مع العلم ان الحاجات دى بتظهر واحدة واحدة مش مع بعض . انا مش فاهم اى حاجة وخايف اوديها لحد تانى يبوظها الكهربائى دا انضف واحد تقريبا فى سوهاج ومفيش توكيل فى سوهاج لدايو هنا . عربيتى لانوس .. ياريت حد يقدر يفيدنى وشكرا

I'M BaD UseR

قديم 28-05-2013, 09:34 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية كلها بتخرف مش فاهم اى حاجة !!

لو حضرتك في سوهاج في كهربائي كويس ورا مستشفى سوهاج العام عند ابراج العزازي خليه يشوفلك المشكلة وان شاء الله سليمة
قديم 29-05-2013, 02:08 PM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية كلها بتخرف مش فاهم اى حاجة !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

لو حضرتك في سوهاج في كهربائي كويس ورا مستشفى سوهاج العام عند ابراج العزازي خليه يشوفلك المشكلة وان شاء الله سليمة
اسمة اية ياريت توصفهولى بالظبط انا كنت بتعامل مع احمد بخيت الى فى الشهيد

I'M BaD UseR