العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 04-08-2009, 04:04 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي الي خبراء الجولف 2 ارجو المساعدة

السلام عليكم باختصار انا اشتريت جولف2 مو 84 وعاوز مساعدة أعضاء المنتدي في شوية حاجات
أولا عاوز أشتري مساعدين وعلبة دركسيون ايه هية الانواع الكويسة ومنين أشتريها
ثانيا لو عاوز أعمل عمرة للموتور منين أقدر أشتري الاجزاء زي البساتم وطقم الشنبر السبيكة الجوانات وايه هي الانواع الجيدة ولكم جزيل الشكر
قديم 04-08-2009, 05:21 PM
الصورة الرمزية ahmed_gman
ahmed_gman ahmed_gman غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد ابو مازن
التخصص العملى: عندى محل ملابس رجالى بشبرا GRND MAN
هواياتي: السيارات الجولف بالزات

ahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond reputeahmed_gman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الي خبراء الجولف 2 ارجو المساعدة

وعليكم السلام ورحمة الله
اولا الف مبروك على الجولفاية واهنئك على الاختيار
ثانيآ هو انت هتعمل العمرة فين عند مين وهو الموتور كام سى سى
ثالثآ عندكاشرف الشهابى بشارع دمشق عنده كل حاجة اصلية للفولكس بكافة انواعه
رابعآ ارجح لك علبة دركسيون استيراد من الحرفيين ويا سلام لو كانت باور تبقى 100 100
وبالتوفيق ان شاء الله
قديم 04-08-2009, 05:31 PM
الصورة الرمزية tareksakr

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

شكرا جزيلا والله يبارك فيك العربية جولف 2 84 1300 انا جبتها وعارف ان الموتور بيودع والعفشة الامامية عايزة تتغير لات صاحبه قرص عليها وهو جاي من الاسماعيلية فجابت بييل بس ما بيبانش صوته غير لو قرصت علي الغيار بس أنا محتار أغير الموتور ,اللا أعمل عمرة ولو غيرت الموتور أركب اي موديل وخصوصا ان مشاويري كتير جدا وعاوز موتور اقتصادي في استهلاك البنزين وقطع الغيار وشكرا مرة تانية
قديم 04-08-2009, 05:33 PM
الصورة الرمزية tareksakr

أما بالنسبة للعمرة او التسقيط هاعملها عند مهندس اسمه سيد فكري وده عنده مركز خدمة في الصحفيين المهندسين
قديم 05-08-2009, 03:32 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

الجولف 2 رائعة و لى معاها عشرة أكتر من عشر سنين
و بجد مش خسارة فيها أى فلوس للتوضيب

ألف مبروك