العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 21-02-2013, 01:24 PM
Sameh Ragih Sameh Ragih غير متواجد حالياً
التخصص العملى: أخصائي مشتريات - موبينيل

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of
نقاش إستفسار موجه للأعضاء الإسكندرانية المحترمين

السلام عليكم أولاً.. أنا عايش في القاهرة بس نصي التاني إسكندراني من ناحية والدتي و أهل والدتي كلهم عايشين في إسكندرية و لغاية وقت قريب كانت سفرية إسكندرية بالنسبالي كأني رايح الشارع اللي ورانا! لكن من حوالي ثلاث أو أربع سنين بقيت باحس إن إسكندرية مابقتش زي الأول يعني الزحمة كانت في الصيف بس بسبب إخواتنا الفلاحين و كانت في أماكن معينة زي خالد بن الوليد و الأماكن اللي فيها شواطئ شعبية.. و بعدين الزحمة في الصيف تطورت و بقت طول الصيف و في كل حته و التطور الأخير إن البلد بقت على طول زحمة.. صيف و شتا و في كل مكان .. مشيت على البحر أو الترام أو أبو قير مافيش فايدة زحمة السنين.. كان زمان الواحد لما يحب يروق أعصابه ينزل إسكندرية و أروح شقتي في عمارات العبور-شارع ونجت و أنزل أتمشى برجلى أو بالعربية و عندي مليون مكان أكل فيه أكل ماحصلش.. فطير من دهب, كبدة من الفلاح, أسماك من حودة أو شعبان أو بلبع .. لكن دلوقت للأسف سفرية إسكندرية بقت تقيلة على قلبي و باتمنى مايحصلش أي ظروف عائلية تضطرني أنزل.. المشكلة فيا ولا في البلد؟! هل أنا بافتري عليها ولا هي اللي غلطانة.. نفسي يا اسكندرية ترجعي زي زمان بس قول للزمان إرجع با زمان

قديم 21-02-2013, 04:33 PM
الصورة الرمزية Maged_Samy
Maged_Samy Maged_Samy غير متواجد حالياً
من انا؟: محاسب
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

Maged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to all
افتراضي رد: إستفسار موجه للأعضاء الإسكندرانية المحترمين

للاسف اسكندرية بقت اسوء مما تتخيل فى المرور وده لان :
1- الباعة الجائلين افترشوا معظم الشوارع و الشوارع دى بقت حارة واحدة .
2-سيارات الاجرة والسرفيس فى كل مكان وقوف بعرض الطريق وفى الملفات و التقاطعات ومطالع ومنازل الكبارى وسير عكس الاتجاه .
مفيش عندنا امن مفيش عندنا مرور مفيش عندنا نظام مفيش ادنى مستويات الامن والامان والنظام .... اسكندرية يمكن مش تابعة لمصر ..
تحياتى

قديم 21-02-2013, 04:34 PM

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of

إيه يا إسكندرانية.. إنتوا كمان مابقيتوش طايقين البلد و هاجرتوا ولا إيه؟!

قديم 21-02-2013, 04:36 PM

يا باشا حمد الله على السلامة..

بس اللي إنت بتقوله ده كان موجود من زمان يمكن زاد شوية بس معقولة يكون هو السبب؟

قديم 21-02-2013, 05:41 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

والله يا باشا مش عاوز اقولك
اولا انا من الاسكندريه

الاسكندريه سواء صيف - شتا - خريف - ربيع
زحمة مووووووووت و حاجه قرف بجد

لان مفيش اى تنظيم مرورى

علشان تحس بالهدوس لازم تمشى بالعربيه من 2 بليل و لغاية الفجر

بعد كده